Cea mai nouă metodă este plasarea de reclame pentru aplicaţiile sale proprietare, care pot fi folosite drept alternativă la cele deja instalate, chiar în meniurile standard ale platformei. Această practică poate fi considerată puţin cam „agresivă”.
Primii care au observat acest lucru au crezut că este ceva limitat la aplicaţia Your Phone Companion, cea care permite sincronizarea de date şi notificări între computer şi smartphone-urile cu Android. Dacă alegi să apeşi butonul share pentru a trimite un fişier printr-o altă aplicaţie, încep să apară sugestii de aplicaţii printre cele deja disponibile pentru aceste funcţii. Acestea sunt listate în căsuţa care apare în interfaţa Android, însă marcate drept „neinstalate”. Desigur, Microsoft oferă un link rapid către instalarea acestor aplicaţii „lipsă” din Google Play Store.
Totuşi s-a dovedit că Pentru a primi astfel de „sugestii”, este de ajuns să aveţi cel puţin o aplicaţie Microsoft instalată pe dispozitivul cu Android. Dacă doriţi să deschideţi un fişier PowerPoint, dar aveţi doar Word de la Microsoft instalat, veţi primi în listă posibilitatea de a deschide cu Slides de la Google, sau cu PowerPoint care trebuie instalat.