Întrucât două dintre cele mai grave incendii cu maşini Tesla Model S au avut loc în China, reprezentanţii Tesla au publicat pe contul de Weibo al companiei o poziţie oficială. Echipa de investigaţie internă a analizat bateria vehiculului care a luat foc în Shanghai în luna aprilie, cât şi datele înregistrate de computerul de bord, dar şi datele de construcţie a maşinii. Concluzia a fost că focul a fost cauzat de un singur modul de baterii din tot ansamblul (fiecare modul include 444 de celule, iar maşina are în total câteva 16 module cu aproximativ 7.000 de celule), care era poziţionată undeva în partea din faţă a maşinii.
Update-ul software pentru maşinile Model S şi Model X, care a fost deja lansat, va preveni astfel de situaţii în viitor, întrucât va îmbunătăţi modul de încărcare, dar va monitoriza şi stabiliza mai bine temperatura la care bateria funcţionează. Motivul pentru care Model 3 nu primeşte acelaşi update este pentru că aceasta este construită pe o platformă diferită, cu componente diferite. Model S şi Model X sunt similare în termeni tehnici, caroseria şi dimensiunile fiind diferite.