Reţelele de socializare ca Facebook, Instagram sau Twitter sunt utilizate în prezent de 82% dintre persoane. În schimbul unor date despre utilizatorii lor, platformele de socializare le oferă oamenilor ocazia să se exprime, să comunice cu prietenii şi familiile lor, precum şi să descopere noutăţi, idei şi tendinţe, mai arată studiul.
Însă, în ciuda acestor avantaje, unii ar renunţa la reţelele de socializare dacă acest lucru i-ar ajuta să-şi recupereze confidenţialitatea datelor din mediul digital şi să o păstreze pentru totdeauna.
Cei 12% care îşi dau informaţiile personale ca să se înregistreze pentru chestionare distractive, cum ar fi celebritatea cu care seamănă sau felul de mâncare preferat nu ar mai putea face acest lucru. Ar putea fi mai problematic, însă, pentru cei 58% care nu şi-ar mai putea folosi datele conturilor de social media pentru a se autentifica rapid şi comod pe diferite site-uri sau servicii.
Într-un moment în care numărul utilizatorilor de telefoane mobile creşte cu 2% anual, 19% ar fi gata să-şi ia rămas bun de la telefoanele lor pentru a garanta că datele lor rămân private pentru tot restul vieţii.