Studiul întreprins de Universitatea din Sydney şi grupul Data61 din cadrul CSIRO a vizat aproximativ 1 milion de aplicaţii din magazinul Google Play. Analiza a scos la iveală un număr foarte mare de aşa numite Fake Apps, aplicaţii clonate după alte aplicaţii originale gratuite, cu scopul de a genera venituri prin afişarea de reclame, atragerea utilizatorilor în achiziţionarea unor servicii contracost, sau vânzarea cât mai multor informaţii colectate despre aceştia. Un exemplu de notorietate este aplicaţia Hill Climb Racing sau Temple Run, suspicioasă prin numărul excesiv de permisiuni solicitate pentru acces la date de pe dispozitivele mobile.
Mult prea numeroase pentru a fi verificate manual, cele aproximativ 1 milion de aplicaţii inspectate au fost disecate cu ajutorul sistemelor de inteligenţă artificială, algoritmii folosiţi căutând asemănări prin descrieri text şi elemente grafice care se regăsesc în alte aproximativ 10000 de aplicaţii foarte populare, create de către dezvoltatori recunoscuţi. Dintre acestea, un număr de 49608 aplicaţii au fost identificate ca şi posibile ameninţări.