Viceprimarul Dan Tarcea a declarat, marţi, la finalul şedinţei Consiliului Local, că timpul de răspuns al cererilor procesate de Antonia este mult mai mic pentru că nu se pierde timpul cu depunerea actelor la registratură.
”Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat proiectul
Potrivit acestuia, Antonia procesează peste 90 de tipuri de cereri. Oamenii pot trimite cereri în format digital, solicitările fiind repartizate către funcţionarii Primăriei Cluj-Napoca, astfel că timpul de răspuns este redus pentru că nu se pierde timpul cu depunerea actelor la registratură.
„În cea de-a doua etapă, încercăm ca Antonia să funcţioneze şi sub formă de hologramă, acesta fiind elementul surpriză al perioadei următoare. Depinde de modul cum vom putea rezolva problemele tehnice, astfel că nu pot estima timpul când va fi funcţională Antonia în noua formă”, a spus Tarcea.
Costurile aferente proiectului, care are o durată de 30 de luni, sunt constituite din cheltuieli legate de echipamentele şi dotările necesare implementării acestuia, cu personalul implicat în activităţi de management de proiect, cheltuieli cu servicii – studii, analize, evenimente, cursuri de formare.
Primul funcţionar public virtual din România, Antonia, a fost lansat în 15 aprilie 2018. Antonia dirijează cererile online ale cetăţenilor şi îi ajută 24 de ore din 24 în rezolvarea problemelor cu municipalitatea.