Richard Yu, CEO al afacerilor diviziei de bunuri de consum Huawei, spune că o versiune internaţională a sistemului de operare va fi finalizată în primul sau al doilea trimestru al anului viitor, şi va include propria variantă de magazin de aplicaţii.
Yu a subliniat că Huawei va lansa propriul sistem de operare numai dacă firmei chineze i-ar fi interzisă utilizarea sistemului Android al Google sau Windows al Microsoft.
Compania americană Google a restricţionat accesul dispozitivelor Huawei la unele actualizări ale sistemului de operare Android, în urma măsurilor luate de preşedintele american Donald Trump împotriva companiei chineze. Utilizatorii noilor modele de telefoane Huawei nu vor mai avea acces la unele aplicaţii din Google Apps.
Decizia Google vine după ce Administraţia de la Washington a adăugat Huawei pe lista întreprinderilor cu care companiile americane nu pot avea contact economic fără o licenţă. Reprezentanţii Google au transmis, prin intermediul unui comunicat, că „se conformează legii şi revizuieşte implicaţiile” posibile.
Washingtonul a acordat Huawei o perioadă de graţie de 90 de zile, în care poate utiliza tehnologia americană.
Huawei a declarat în trecut că are propriul sistem de operare în aşteptare, dacă i-ar fi blocat accesul la software-ul Google şi Microsoft.
„Nu vrem să facem acest lucru, dar vom fi forţaţi din cauza guvernului Statelor Unite. Cred că nu este doar o veste proastă pentru noi, ci şi o veste proastă pentru companiile americane”, a spus Yu. „Nu vrem să facem acest lucru, dar nu avem altă soluţie, nici o altă alegere”.
Analiştii spun că sistemul de operare al Huawei va trebui să combine experienţa Google cu versatilitatea colecţiei de aplicaţii de care dispune compania americană, şi că adăugarea de noi aplicaţii este esenţială.
„Asigurarea securităţii aplicaţiilor este esenţială pentru certificarea aplicaţiilor pentru magazin, ceea ce reprezintă un efort major şi consumator de resurse. Ultimul lucru pe care Huawei ar dori să apară ar fi o problemă de securitate sau care afectează oferta”, a declarat Neil Shah, director la Counterpoint Research. Secondly.