Zuckerberg spune că se aşteaptă ca, în numai câţiva ani, Messenger şi WhatsApp să ajungă principalele moduri de comunicare pentru utilizatorii Facebook. În acelaşi timp, fondatorul reţelei de socializare online a subliniat faptul că viitorul Facebook va fi orientat mai mult spre asigurarea confidenţialităţii, arătând că platformele care vor proteja intimitatea comunicării vor deveni „chiar mai importante decât cele deschise de astăzi”.
Nota dată publicităţii de Zuckerberg vine în contextul în care Facebook dezvoltă un serviciu integrat care va permite utilizatorilor Messenger, Instagram şi WhatsApp să comunice între ei: „Astăzi, dacă vrei să trimiţi un mesaj cuiva de pe Facebook, ai Messenger, pe Instagram, ai Direct, iar pe WhatsApp foloseşti aplicaţia. Vrem să le oferim oamenilor o alegere, pentru a-şi putea contacta prietenii din aceste reţele de pe orice aplicaţie pe care o preferă”.
„Cred că viitorul comunicării se va îndrepta spre servicii confidenţiale, criptate, de care oamenii pot să fie siguri că vor păstra în sfera privată ceea ce îşi spun, iar mesajele şi conţinutul nu vor rămâne disponibile pentru totdeauna”, a afirmat Zuckerberg.
Acesta a oferit detalii despre stadiul în care este proiectul său, arătând că are de gând să se consulte cu experţi din afara companiei pentru a depăşi problemele legate de securitatea datelor apărute în ultimul an. Noul serviciu ar avea ca prioritate siguranţa şi criptarea mesajelor private.
„Îmi dau seama că mulţi nu cred că Facebook poate sau ar vrea să stabilească acest gen de platformă concentrată asupra confidenţialităţii, pentru că, la drept vorbind, nu prea suntem consideraţi în acest moment o companie cunoscută pentru implementarea unor servicii care să protejeze intimitatea şi ne-am concentrat mai mult asupra instrumentelor de a deschide comunicarea. Dar am arătat de multe ori că putem să evoluăm şi să implementăm serviciile pe care oamenii şi le doresc, fie că este vorba despre mesaje private sau despre postările vizibile doar pentru 24 de ore (stories)”, a notat Zuckerberg.
Şeful Facebook a spus că, pe parcursul anului următor, încă mai sunt multe amănunte şi înţelegeri de pus la punct pentru a implementa noile principii ale companiei sale şi că demersurile pe care le are în vedere sunt încă în stadii iniţiale. Compania se angajează să consulte experţi, parteneri din industrie şi guverne din toată lumea pentru a găsi soluţiile cele mai bune.
Noile măsuri includ şi investigarea modurilor în care sunt făcute plăţi sau cum sunt derulate campaniile publicitare prin intermediul platformei de socializare, intenţia declarată fiind aceea de a proteja utilizatorii.