Eric Woolridge, administratorul sistemelor IT al spitalului, s-a confruntat cu peste 40 de plângeri din partea colegilor săi, care raportau probleme cu smartphone-uri, tablete şi ceasuri produse de Apple. Acestea erau oprite complet şi nu mai răspundeau la comenzi, unele dintre ele fiind imposibil de pornit chiar şi atunci când erau conectate direct la priză. Totul s-a întâmplat atunci când un nou aparat de RMN era instalat, deci Woolridge a încercat să găsească exact cauza acestei operaţiuni care opreşte dispozitivele.
Iniţial acesta credea că e vorba despre o defecţiune a aparatului RMN, acesta fiind echipat cu electromagneţi puternici, care ar fi putut cauza un PEM (puls electromagnetic), care ar putea să strice toate dispozitivele electronice din zona afectată. Un PEM ar fi dezactivat absolut toate dispozitivele electronice, nu doar pe cele Apple, deci concluzia a fost iniţial că nu aceasta este cauza. Totuşi, aparatul RMN avea o legătură.
Electromagnetul aparatului este răcit cu heliu, iar în timpul operaţiunii de instalare, acesta se evaporă în aerul din jur. Sistemul de ventilaţie al spitalului a scos heliul din încăpere (aproximatic 120 litri au fost evaporaţi), însă în loc să îl scoată afară, acesta a fost reintrodus în spital din cauza unei conducte sparte. Astfel, toate dispozitivele Apple care au fost expuse la heliu, au început să întâlnească probleme, majoritatea oprindu-se complet.