Între timp, compania americană a devenit mult mai „conştientă” de potenţialul pentru monetizare a uriaşei pieţe asiatice, actualul CEO Google, Sundai Pichai, confirmând planul de a sărbători cea de-a 25-a aniversare a motorului Google Search prin lansarea unei versiuni cenzurate a acestuia, care să funcţioneze în perfectă armonie cu celebrul firewall implementat de Guvernul Chinez pentru controla accesul la informaţie în mediul online, scrie go4it.
Cu nume de cod Dragonfly, versiunea chineză a motorului Google Search ar urma să conţină peste 99% din rezultatele la căutări disponibile în versiunea non-cenzurată. Justificând decizia de a renunţa la abordarea fără compromisuri privind accesul liber la informaţii, CEO-ul Google a explicat că misiunea companiei sale este de fi o sursă de informare pentru toată lumea. Şi cum China găzduieşte aproximativ 20% din populaţia lumii, excluderea acestei naţiuni ar priva un număr foarte mare de indivizi de beneficiile Google Search.
Dacă mai putem la socoteală şi faptul că întreaga populaţie a Chinei va putea genera afişări pentru reclamele furnizate de Google, disponibilitatea companiei spre a renunţa la o parte din transparenţa pe care şi-a clădit buna reputaţie, de facilitator imparţial a accesului liber la informaţie, devine ceva mai uşor de înţeles.
Potrivit informaţiilor oferite până acum de Google, proiectul Dragonfly se află deja într-un stadiu avansat de imlementare şi ar putea deveni operaţional până în primăvara anului viitor.