Luând exemplul aplicaţiilor „gratuite” pentru Android, producătorul asiatic Xiaomi caută să-şi rotunjească veniturile prin afişarea de reclame pe dispozitivele folosite de utilizatori, chiar dacă aceştia au plătit deja pentru cumpărarea acestora. Într-un episod care trezeşte amintiri nu tocmai plăcute celor care au avut deja de-a face cu aplicaţii adware şi spyware preinstalate pe sisteme laptop semnate de companii cu renume, telefoanele Xiaomi actualizate la cea mai recentă versiune de firmware încep să afişeze reclame în mai toate aplicaţiile preinstalate şi chiar meniul Android Settings. Nimic nu este cruţat în încercarea de a stoarce cât mai mult profit de pe urma utilizatorilor, scrie go4it.
Trebuie spus că aceasta nu este prima încercare a unui producător hardware de a-şi creşte veniturile de pe urma dispozitivelor deja vândute. Gigantul Amazon a folosit o strategie similară pentru gama de telefoane Prime Exclusive, în schimbul căreia viitorii utilizatori primeau o reducere consistentă din preţul de cumpărare. Compania americană a renunţat la această practică după ce Google a înăsprit regulile pentru afişarea de reclame în aplicaţii, interzicând în mod explicit afişarea de banere publicitare în meniul LockScreen. În cazul Xiaomi, producătorul chinez livrează majoritatea dispozitivelor fără a obţine în mod oficial certificarea Google Play Store, magazinele „alternative” de aplicaţii Android suplinind această nevoie.
Vestea bună este că dispozitivele livrate în ediţie „Global Version” sunt ferite de folosirea agresivă a reclamelor, cerinţele impuse de Google pentru acces în magazinul de aplicaţii Google Play acţionând în beneficiul utilizatorilor. Din păcate, oficialii Xiaomi nu se lasă impresionaţi de criticile primite din partea utilizatorilor, fiind puţin probabil ca această practică să dispară prea curând.