Producătorul francez Citroen a lansat o pereche de ochelari prin care doreşte să îmbunătăţească experienţa de călătorie în special pentru pasageri. Aceştia se numesc „Seetroen” şi sunt special realizaţi pentru a preveni şi „trata” senzaţia de rău de mişcare asociată călătoriilor atunci când faci altceva decât să te uiţi pe geam. Într-o lume în care smartphone-ul sau tableta este un bun partener de călătorie, probabil că aşa ceva este cu adevărat necesar.
Ochelarii Seetroen nu sunt tocmai o pereche de ochelari obişnuiţi. Aceştia nu au lentile, de exemplu, iar pe lângă cele două orificii, aceasta beneficiază şi de alte două orificii laterale. În jurul acestor „lentile” au fost ataşate tuburi circulare cu lichid albastru umplute pe jumătate. Acestea funcţionează asemeni unui boloboc şi pot reda vizual către pasager senzaţia de mişcare. Cercurile din partea din faţă redau mişcarea pe orizontală, în timp ce cercurile de pe laterale redau mişcarea verticală, scrie
Go4it.
Întrucât răul de mişcare apare atunci când persoana în cauză nu are un raport vizual pentru mişcările vehiculului în care se află, aceşti ochelari ar trebui să ofere exact ceea ce lipsea pentru a evita senzaţia neplăcută. Conform Citroen, ochelarii Seetroen au fost testaţi riguros şi au avut efect în 95% dintre cazuri, senzaţia de rău putând dispărea după numai 10 minute. Citroen recomandă utilizarea pentru persoane de la 10 ani în sus, întrucât atunci se dezvoltă complet urechea internă.
În ciuda faptului că arată ca o pereche de ochelari pentru copii realizată din plastic, Seetroen nu este un produs ieftin. Citroen cere 100 de euro pentru aceşti ochelari, aceştia fiind „compatibili” cu orice tip de vehicule, de la autoturisme la autobuze, avioane şi trenuri.