Noua tehnologie de dezvoltare a acumulatorilor a fost descoperită de o echipă de cercetători norvegieni experţi în domeniul nanotehnologiei. Aceştia ştiau deja că siliconul poate asigura autonomie mai mare, însă procesul chimic duce la umflarea materialului şi pierderea în timp mult mai rapidă a capacităţii maxime de stocare a energiei. Se pare însă că un proces care foloseşte vechea fundaţie a acumulatorilor, grafitul, cât şi o concentraţie mai mică de silicon. Aceasta pare să fie soluţia optimă, care să asigure atât capacitate mult extinsă de stocare, care să evite şi umflarea acumulatorilor, scrie go4it.
Tehnologia a fost numită SiliconX şi este deja în proces de testare n cadrul companiei Kjeller Innovation, care doreşte să o aducă pe piaţă. Bateriile SiliconX nu sunt însă dedicate smartphone-urilor. În timp ce ne-ar plăcea să avem dispozitive mobile cu autonomie de o săptămână, alte industrii precum cea a vehiculelor electice ar putea beneficia de asemenea de pe urma noii tehnologii.
În prezent, multe companii care oferă vehicule electrice asigură mai puţin de 300 de km de autonomie, doar câteva putând să se laude cu mai mult. Folosind tehnologia Silicon X, maşinile electrice din viitor ar putea funcţiona peste 1.000 de km la o singură încărcare. Astfel, acest tip de vehicule ar putea fi mult mai atractive pentru clienţi.
Până când aceste baterii vor ajunge însă la dispoziţia producătorilor, vom înregistra îmbunătăţiri mai mici. Deja avem smartphone-uri de top care pot să ofere în jur de două zile de utilizare normală, iar această valoare va creşte uşor în următorii câţiva ani. Apoi doar dispozitivele foarte scumpe vor beneficia de noi acumulatori cu autonomie extinsă. După ce procesul de fabricare va fi îmbunătăţit, iar costurile de producţie vor scădea, vom beneficia de acumulatori SiliocnX (sau alte alternative) pe toate dispozitivele mobile.