Începând de miercuri, utilizatorii Facebook din România vor vedea mai puţine titluri de tip clickbait (înşelătoare), după ce reţeaua de socializare a extins politica de diminuare a acestora şi în ţara noastră, anunţă compania într-un comunicat.
Pe lângă postările în limba română, noile practici vor fi valabile pentru conţinutul în alte 5 limbi, respectiv turcă, rusă, bulgară, greacă şi hindi, scrie
Mediafax.
Schimbările anunţate de reţeaua de socializare se aplică pentru:
– titluri care distorsionează informaţia, omiţând intenţionat detalii esenţiale sau care induc în eroare utilizatorii, astfel încât aceştia să dea click pe un link pentru a afla răspunsul, de exemplu: „Când s-a uitat sub pernele de pe canapea şi a văzut ASTA…”
– titluri care exagerează detaliile unei poveşti printr-un limbaj senzaţional, astfel încât povestea să capete o greutate mai mare decât ar avea în mod normal, de exemplu: „WOW! Ceaiul de ghimbir este elixirul tinereţii veşnice. TREBUIE să vezi asta!”
Potrivit estimărilor Facebook, pe majoritatea paginilor nu se vor observa modificări semnificative ale modului în care postările lor sunt afişate în News Feed, în urma implementării acestei actualizări.
„Schimbările vin ca urmare a feedback-ului primit de Facebook din partea utilizatorilor, care au spus că nu apreciază conţinutul eronat, care are un caracter senzaţional sau poate fi considerat spam. În această categorie pot fi incluse şi titlurile de tip clickbait, menite să atragă atenţia şi să îndemne utilizatorii să dea click pe un link. Din dorinţa de a susţine o comunitate informată, echipa Facebook face eforturi constante pentru a identifica poveşti care au titluri de tip clickbait, astfel încât acestea să fie afişate mai rar”, anunţă Facebook.
Reprezentanţii reţelei de socializare spun că politica anunţată acum este rezultatul activităţii din ultimii ani, care şi-a propus să actualizeze News Feed-ul astfel încât să reducă numărul de afişări ale postărilor din surse ce folosesc în mod constant titluri de tip clickbait, prezentând informaţii false sau exagerate.
„Pe de altă parte, editorii care se bazează pe titluri de tip clickbait ar trebui să se aştepte la o scădere a vizibilităţii. Pentru a nu fi afectate de această schimbare, Paginile ar trebui să evite titlurile care omit informaţia necesară pentru a înţelege conţinutul articolului sau care exagerează pentru a crea false aşteptări. Dacă o Pagină renunţă la titlurile senzaţionale sau de tip clickbait, postările sale nu vor mai fi afectate de această schimbare”, precizează reprezentanţii Facebook.