Chiar dacă vânzările iPhone nu mai cresc ca în vremurile bune, Apple este departe de a intra în impas, ba chiar reuşeşte să erodeze din ecosistemul Android. Însă aceste rezultate nu ar fi fost posibile fără o repoziţionare de brand, Apple încetând de ceva vreme să mai fie un brand exclusiv de lux, scrie go4it.
Potrivit datelor furnizate de companie, seria iPhone SE mai puţin costisitoare obţine vânzări de două ori mai bune decât gama iPhone obişnuită şi cu mult peste nivelul iPhone X. Foştii utilizatori de Android sunt atraşi mai întâi de produsele iPhone din gama inferioară, fiind convinşi de preţurile similare celor practicate în tabăra Android. De altfel, nici nu ar avea sens ca un utilizator de Android obişnuit cu telefoane de buget să aleagă cel mai scump model iPhone cu putinţă, această decizie apărând mai târziu, pe măsură ce utilizatorii devin conştienţi de avantajele unui vârf de gamă echipat cu cele mai noi tehnologii Apple.
Totuşi, cei care aleg să cumpere direct un model high-end sunt atraşi mai degrabă de seriile iPhone cu ecran mare, aproape 40% dintre cumpărători optând pentru modelul iPhone Plus, acesta având cele mai multe asemănări cu un flagship Android.
Din păcate, studiul realizat pe un eşantion de 2000 clienţi Apple din Statele Unite ar putea să nu fie pe deplin reprezentativ cumpărătorilor europeni, date fiind diferenţele de cultură şi venit disponibil pentru achiziţionarea de telefoane inteligente.