Samsung, cel mai mare jucător de pe piaţa globală de smartphone-uri, nu se mişcă foarte repede când vine vorba de livrarea celor mai noi versiuni de Android către clienţi, iar acelaşi lucru poate fi spus şi despre actualizările de securitate sau cele care rezolvă anumite probleme şi bug-uri. În Olanda, compania a fost dată în judecată din această cauză de o organizaţie care militează pentru drepturile consumatorilor. Consumentenbond doreşte că Samsung să ofere actualizări de securitate pentru toate modelele sale de telefoane, timp de doi ani după ce acestea au fost cumpărate de consumatori.
Compania a susţinut, în faţa instanţei, că oferă actualizări timp de 24 de luni pentru toate smartphone-urile pe care le lansează în Olanda, dar de la data la care acestea ajung în magazine. Totuşi, Consumentenbond a oferit exemple de modele care nu au avut parte de acest tratament, scrie go4it.
După cum se observă, Samsung spune că oferă actualizări de la data la care telefoanele ajung pe piaţă, iar organizaţia cere ca acestea să fie furnizate din momentul în care acestea ajung la clienţii finali.
Procesul a fost câştigat de Samsung. Judecătorul a decis că cerinţele Consumentenbond sunt „inadmisibile” deoarece se referă la „acţiuni din viitor”.
Unul dintre motivele pentru care Samsung nu reuşeşte să actualizeze repede smartphone-urile sale sau toate modelele din portofoliu este numărul mare de terminale pe care le lansează. Consumentenbond a transmis, referitor la această strategie: „Samsung a decis să aducă atât de multe modele pe piaţă şi nu i-a forţat nimeni să facă acest lucru”.