În plus, două treimi dintre francezi nu au încredere în Facebook, potrivit aceluiaşi sondaj. Nici celelalte reţele sociale nu sunt mai populare, deoarece 74% dintre repondenţi nu au încredere în Snapchat şi Twitter şi 72% nu au încredere în Instagram. O treime dintre francezi afirmă că intenţionează să îşi închidă contul Twitter, comparativ cu 22% pentru Snapchat şi 19% pentru Instagram, informează Rador.
Această neîncredere faţă de reţelele sociale poate fi explicată în principal prin teama de a-şi vedea folosite datele personale (65%) şi din cauza riscului de fraudă şi înşelătorii (38%). Cea mai mare reţea socială din lume estimează la 87 de milioane numărul utilizatorilor ale căror date personale au ajuns în mâinile companiei de analiză a datelor care a lucrat pentru campania candidatului republican Donald Trump la alegerile prezidenţiale din Statele Unite din 2016. Potrivit sondajului Ifop, 73% dintre francezi spun că au auzit despre această afacere, dar 34% recunosc că nu ştiu exact despre ce este vorba.