Proiectul „Legii reclamelor corecte” a apărut după ce s-a aflat că o structură rusă care se numeşte Agenţia de Cercetare în domeniul Internetului (Internet Research Agency, IRA), care ar avea legături cu Kremlinul, a cumpărat spaţiu publicitar pe platforme de socializare online pentru a influenţa opiniile înaintea scrutinului prezidenţial desfăşurat în Statele Unite în 2016.
Proiectul de lege este elaborat de senatorii democraţi Amy Klobuchar, membru al Comisiei juridice a Senatului SUA, şi de Mark Warner, vicepreşedintele Comisiei pentru informaţii. Iniţiativa este susţinută şi de senatorul republican John McCain.
„Rusia a încercat să influenţeze scrutinul prezidenţial din 2016 cumpărând şi plasând publicitate pe platforme online precum Facebook, Twitter şi Google. Conţinutul şi cumpărătorul acestor reclame sunt un mister pentru public din cauza legilor învechite care nu au reuşit să ţină pasul cu tehnologia”, a explicat senatorul Mark Warner.
CIteşte continuarea în Gândul.