Cum a influenţat Rusia, prin Google, alegerile din SUA
Giganţii din Sillicon Valley au descoperit că zeci de mii de dolari au fost cheltuiţi pe reclame de către agenţi ruşi ce aveau ca scop răspândirea dezinformării prin intermediul produselor companiei Google, conform unor persoane ce au vorbit în condiţii de unanimitate, conform Mediafax.
Descoperirea făcută de Googlr este semnificativă pentru că reclamele nu par a proveni de la acceaşi sursă afiliată Kremlinului, ce ar cumpăra reclame pe Facebook, un semn că eforturile ruse de a răspândi dezinformarea în mediul online ar putea reprezenta o problemă mult mai mare decât companiile din Sillicon Valley au crezut până acum.
Anterior, compania Google a minimalizat problema ingerinţelor ruse pe platformele sale de socializare, purtătoarea de cuvânt a companiei declarând că ”Google mereu monitorizează abuzul şi încălcările politicile firmei şi nu s-au remarcat dovezi că acest tip de campanie publicitară de dezinformare (not.red.) a fost efectuată pe platformele sale”.