Home » Lumea digitala » Inovaţie de proporţii: oamenii de ştiinţă au inventat braţul robotic care poate simţi atingerile

Autor: Oana Bujor 09.14.2017
În cadrul unui nou experiment, cercetătorii încearcă să restaureze simţul atingerii al unui bărbat paralizat.

Chiar dacă un membru este amputat sau paralizat, creierul reţine simţul, informează National Geographic. ”Creierul continuă să aibă capacitatea să îndeplinească anumite sarcini chiar dacă partea corpului nu mai există sau nu mai este funcţională. De aceea,  cercetătorii au reuşit să ajute persoanele să controleze braţele robotice cu ajutorul minţii,” afirmă bioinginerul Robert Gaunt.

Gaunt şi colegii săi din cadrul Universităţii din Pittsburgh îşi doresc să creeze un tip de membru robotic care să facă parte din corp.

Credit: REBECCA HALE, NGM STAFF

Nathan Copeland este paralizat în mare parte de la piept în jos din cauza unui accident de maşină. În cadrul experimentului, bărbatului i-a fost implantat în creier un mic senzor în zona cortexului motor. Apoi braţul robotic a putut fi conectat la aceşti senzori. Cu ajutorul tehnologiei, Copeland poate identifica, cu o acurateţe de 84%, atunci când este legat la ochi ce deget din proteză îi este atins.