„Rezultatele noastre au arătat, pentru prima dată, că zâmbetele, contrar percepţiei potrivit căreia acestea ar transmite căldură, afectează, de fapt, imaginea despre competenţă. În limbajul formal, la locul de muncă, un „smiley” nu este un zâmbet”, susţine cercetătoarea Ella Gilkson, citată de Gândul.
Cercetători de la Ben-Gurion, Universitatea din Haifa şi Universitatea din Amsterdam au condus acest experiment la care au luat parte 549 de participanţi, din 29 de ţări diferite, potrivit unui material publicat în ziarul „Social Psychological and Personality Science”.
Participanţii au fost puşi că citească e-mailuri asemănătoare, primite de la persoane pe care nu le cunoşteau, şi să le evalueze, pe baza conţinutului, gradul de amabilitate şi competenţă. Printre acestea s-au strecurat şi câteva „smileyuri”.
În mod surprinzător, aceştia au ajuns la concluzia că emoticoanele nu stârniseră efectul scontat, ci dimpotrivă.