Un nou studiu etichetează utilizatorii platformei de socializare în patru categorii: constructorii de relaţii, cei care îşi ţin la curent prietenii, cei care îşi fac selfie-uri şi observatorii. Cercetarea s-a bazat pe un chestionar cu 48 de declaraţii pe care respondenţii trebuiau să le evalueze.
O echipă de la Universitatea Mormon Brigham Young din Utah a declarat că cei care se încadrează în categoria constructorilor de relaţii „răspund la postările altor persoane şi utilizează caracteristicile suplimentare de pe Facebook, în primul rând în încercarea de a fortifica relaţiile care există dincolo de lumea virtuală”.
Pentru ei, site-ul este „o extensie a vieţii reale” şi aceştia se identifică cu ideea potrivit căreia „Facebook mă ajută să-mi exprim dragostea faţă de familia mea şi îi permite familiei să-şi exprime dragostea faţă de mine”, a spus cercetătorul Tom Robinson.
Cei care îşi ţin la curent prietenii cu informaţiile de interes nu împărtăşesc detalii despre ei înşişi, ci „doresc să informeze pe toată lumea despre ce ce întâmplă în presă sau în zona lor de domiciliu”, sugerează Robinson.
Ei folosesc alte modalităţi pentru a păstra legătura cu familia şi prietenii.
Cei care îşi fac selfie-uri sunt cei care se promovează, postează poze, videoclipuri şi mesaje nu pentru a construi relaţii, ci pentru a atrage cât mai multe „like-uri” şi cer atenţie.
Citeşte continuarea pe Mediafax.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: