Un studiu Deloitte a constatat că pentru mulţi utilizatori de smartphone-uri, verificarea aplicaţei este primul lucru pe care îl fac în dimineaţa – de multe ori chiar înainte de a ieşi din pat, arată un articol al publicaţiei Harvard Business Review, citat de Business Magazin.
În studiul său, Deloitte a folosit trei grupuri de date de la 5.208 adulţi şi diverse măsuri de utilizare a Facebook, pentru a vedea modificarea stării de bine în asociere cu utilizarea acestuia, pe o perioadă de timp de un an. În măsurarea „stării de bine” a fost inclusă satisfacţia vieţii de zi cu zi, percepţia individului despre sănătatea sa mintală, despre sănătatea sa fizică, cât şi indicele de masă corporală. Măsurile de utilizare Facebook include like-urile, crearea propriilor postări şi click-urile pe link-uri.
Rezultatele au arătat că utilizarea Facebook a fost asociată negativ cu bunăstarea generală, cu un impact deosebit de puternic pentru sănătatea mintală. S-a constat că dând like-uri şi click pe link-urile altora duce, în timp, la o reducere semnificativă a nivelului de satisfacţie a vieţii, din punctul de vedere al utilizatorului.