În Europa, Google este în atenţia oamenilor politici şi a mai multor companii, deranjate că reclamele apar alături de alte materiale video care transmit mesaje homofobe sau antisemite pe platforma YouTube. Firma britanică Marks and Spencer Group şi-a retras, de asemenea, publicitatea de pe Google, notează Mediafax.
Google a promis, miercuri, că va analiza practicile din acest domeniu.
AT&T scoate reclamele din inventarul Google din cauza faptului că acestea ar fi apărut alături de conţinutul de pe YouTube care promovează terorismul şi ura, a transmis compania printr-un email.
Verizon susţine că a suspendat toate reclamele digitale care nu au legătură cu procesul de căutare după ce miercuri a suspendat reclamele pe platformele Google care nu au legături cu căutarea, potrivit unei purtătoare de cuvânt.
Nemulţumirea agenţiilor de publicitate generează reducerea veniturilor pe termen scurt, iar pe termen lung duce la pierderea încrederii în plasarea automată a reclamelor, a spus analistul Jan Dawson de la Jackdaw Research, potrivit Reuters.
Venitul net al Google generat de reclamele de pe YouTube ajunge la 5,58 miliarde de dolari, la nivel mondial, în 2016, potrivit firmei de cercetare eMarketer, din New York. Venitul este aşteptat să atingă 7 miliarde de dolari în 2017, potrivit prognozelor lansate de eMarketer, înainte de controversă, citate de Reuters.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Ce sumă a primit de la Google studentul care a deţinut domeniul google.com pentru 1 minut
Google Maps introduce o funcţie importantă care va ajuta milioane de oameni