Facebook a blocat ad blocker-ele pe site-ul desktop

12 08. 2016, 11:00

Facebook a anunţat că şi-a modificat tehnologia astfel încât programele care blochează reclame, precum AdBlock sau AdBlock Plus, să nu mai funcţioneze pe site-ul său desktop.

Aplicaţiile mobile ale companiei sunt puţin afectate de ad blocker-e, dar acestea reprezentau o problemă majoră pentru Facebook pe desktop, notează Go4it.

Facebook a transmis că nu face acest lucru pentru venituri, ci pentru că acesta este un lucru în care crede.

„Reclamele supărătoare sunt o problemă a industriei, iar creşterea în popularitate a programelor care le blochează arată că oamenii nu doresc să le vadă. Dar ad blocker-ele sunt o soluţie foarte proastă la această problemă”, a declarat Andrew Bosworth, vicepreşedinte Facebook responsabil cu publicitatea.

El se referă la faptul că aceste tehnologii privează furnizorii de conţinut de pe internet de principala sursă de venituri.

Aceasta este cea mai puternică măsură luată până acum de o companie împotriva celor care dezvoltă aplicaţii precum AdBlock.

Facebook a anunţat şi că le va permite utilizatorilor să-şi personalizeze mai uşor preferinţele în materie de reclame şi că le va oferi posibilitatea să iasă din anumite liste de clienţi.

Însă numărul de reclame pe care un utilizator le va vedea pe Facebook nu va fi mai mic după setarea preferinţelor, ci doar acestea vor fi mai relevante pentru el.

În acest moment, aproximativ 97% din veniturile Facebook provin din publicitate. Mai mult de 200 milioane de oameni din întreaga lume au instalate pe computerele personale aplicaţii şi programe care blochează reclamele, potrivit PageFair.

Sursa: Go4it