Ce este relevant pe Internet

10 06. 2016, 19:30

Dacă versiunea de print a mass-media a fost prima care a pierdut în competiţia cu mediul online, următoarea provocare pare să fie în ce măsură televiziunea va supravieţui în faţa noilor producători de conţinut video distribuit pe Internet. Cel mai reprezentativ exemplu dintre noii lideri este Netflix, care a reuşit în 2013 să atragă publicul cu serialul House of cards. Startul festivalului Iceefest l-a dat joi vicepreşedintele pe Europa al Netflix, Joris Evers, care a rezumat succesul său: calitatea video a filmelor, nicio publicitate care să te distragă, dar şi posibilitatea de a face play oricând doreşti, de oriunde doreşti. “Poţi termina într-o săptămână întregul sezon al serialelor”, a spus Evers, spunând că televiziunea a devenit ca oricare dintre utilităţile clasice într-o casă: energie, apă curentă, etc. “Fiecare dintre membrii unei familii vrea să vadă altceva, fiecare în camera lui”, a mai spus vicepreşedintele pe Europa al Netflix.

“Titanii” televiziunilor, pe de altă parte, CNN, Euronews şi Eurosport au explicat că televiziunea a trebuit să intre pe canalele online pentru a-şi păstra audienţa. „Toate platformele de transmitere a informaţiei trebuie să fie compatibile pentru ca materialele de presă să-şi atingă publicul, audienţa, indiferent de canalul pe care transmiţi”, a spus Rob Bradley, directorul de advertising digital de la CNN, prezent la Bucureşti. El a spus că în prezent conţinutul media nu supravieţuieşte fără o legătură între date, care înseamnă targetare – mesajul trebuie să ajungă la cine este interesat de el şi creativitate, care înseamnă video, foto şi text simplu şi relevant.

Reprezentantul Euronews a insistat asupra importanţei prezentării mai multor puncte de vedere, sub presiunea social media, ilustrându-şi prezentarea cu un teren de fotbal cu trei porţi. „Diversitatea punctelor de vedere reprezintă lumea în care trăim. Noţiunea de raportare echilibrată este prezentată în majoritatea şcolilor de jurnalism de azi. Cu toate acestea, creşterea de social media şi de luare a deciziilor bazate pe date s-a pus presiune asupra acestui concept. Toţi avem păreri şi parti-prix-uri, iar jurnalistul trebuie să le prezinte pe toate, pentru ca mesajul să ajungă la oameni din diferite culturi, cu diferite niveluri de educaţie şi comportament”, a spus Duncan Hooper, redactor-şef Euronews.

Reprezentanţii Google şi Facebook veniţi la Bucureşti au insistat pe provocarea la care trebuie să răspundă media, marketingul şi advertising-ul: creşterea accelerată a utilizatorilor de internet pe mobil. Conţinutul trebuie astfel adaptat pentru aceşti utilizatori, în special adolescenţi, consumatori de conţinut fragmentat. „Oamenii scanează tot ceea ce văd şi se întorc la lucrurile care îi interesează, este un focus pe care îl fac în funcţie de relevanţa subiectului pentru ei”, a afirmat Karolina Janus reprezentantul Facebook Expert Marketing. Ea a prezentat noul design al Facebook, care permite un conţinut video îmbunătăţit, carusel video sau video looping. Ea s-a concentrat şi asupra personalizării pe care Facebook îl poate face advertisingului, pentru a identifica acelaşi utilizator de device-uri, mobil, computer la serviciu sau acasă şi a-i trimite conţinut personalizat.

Festivalul ICEEFest continuă şi vineri cu „tehnologia care ne schimbă vieţile”, „inovaţie în advertising”, „viitorul în advertising”, online video, „Cum poate jurnalismul schimba un sistem (medical)”, etc, cu speakeri de la companii precum Hololens, R/GA, LOLA MullenLowe, DDB, BBH Live, INDG, Grand Visual, 4 Wise Monkeys, Innovation.Roks, Immesar, WidBytes, Khora, Innoactive, Inition, Design4Real, Rewind, Art is Open Source, etc.

Câţiva dintre speakerii de la ICEEfest:

CNN – Rob Bradley / director, Digital & Ad Venit de date – Global: s-a alăturat CNN mai 2015, el supraveghează optimizarea audienţei CNN International, internaţional de roll-out a strategiei programatice a companiei şi punerea în aplicare a soluţiilor directe conduse de date mai avansate.

EuroNews – Duncan Hooper / redactor-şef: anterior , un editor de ştiri la MSN şi Telegraph. El este acum responsabil pentru producţia Euronews pe site-urile sale, aplicaţiile şi reţelele sociale.
Precum şi colaborarea cu o mică echipă de specialişti s-au concentrat pe aceste platforme, el coordonează îndeaproape cu editorii care lucrează pe partea de televiziune a afacerii pentru a asigura conţinutul este bine adaptat la toate formele de publicare.

Eurosport – Arnaud Simon / Senior Vice President Content & Production: el este responsabil pentru conducerea povestitor Eurosport in jurul cele mai bune evenimente sportive la 243 de milioane de abonaţi , peste 99 de ţări. El este recunoscut ca un lider al industriei în adoptarea de noi tehnologii de producţie pentru a aduce poveşti de viaţă în moduri inovatoare, inclusiv realitatea virtuală de pionierat în mediul sportiv.

Facebook – Karolina Janus- Manager Client Solutions Facebook pentru ECE, consiliază cele mai mari agenţii şi clienţi direcţi din întreaga regiune pe soluţii de publicitate. Ea are mulţi ani de experienţă în domeniul Digital Marketing şi Vânzări online – înainte de a se alătura Facebook a lucrat 6 ani pentru Google în funcţii de management specifice din ţările Benelux şi pieţele din ECE şi ca formator intern pentru soft skills.

Sursa: Mediafax