YouTube lucrează la un serviciu de televiziune pe bază de abonament, denumit "Unplugged" pentru distribuitorii de cablu, oferind accesul la o serie de emisiuni TV în direct, totul la un preţ fix, proiectul fiind una dintre priorităţile gigantului video şi urmând să fie lansat în 2017.
Vestea a apărut miercuri, pe Bloomberg şi a venit în aceeaşi zi în care Hulu a anunţat că va oferi un pachet de canale TV prin cablu şi prin comunicaţie radio în colaborare cu mai multe reţele de distribuţie prin cablu. Se pare că YouTube ar purta discuţii cu marile companii media precum CBS şi Viacom, NBCUniversal, Twenty-First Century Fox Inc., dar încă nu s-a bătut palma în acest sens.
YouTube, o unitate a Alphabet Inc., principalul serviciu de Internet al Google, planifică să capteze abonaţi interesaţi de conţinut premium video.
Unplugged ar aduce mai mult conţinut premium pe serviciul web al YouTube şi pe aplicaţiile mobile. YouTube nu a dorit să comenteze acest subiect, informează Bloomberg.
„Dorim să oferim o paletă mai largă de servicii pentru fanii YouTube – mai multe modalităţi de a-i pune în legătură cu creatorii şi între ei, şi mai multe modalităţi pentru aceştia de a genera conţinut”, a exprimat Sundar Pichai, directorul executiv al Google, într-o scrisoare către deţinătorii Alphabet, săptămâna trecută. „Am început această călătorie cu aplicaţii specializate cum ar fi YouTube Kids, precum şi prin serviciu de abonament al YouTube Red.”
Această decizie subliniază schimbările masive care au loc în industria TV, reţelele de televiziune furând idei de la adversarii din lumea tehnologiei pentru a recâştiga publicul, în special tineretul.