Dincolo de reţelele sociale foarte populare, precum Facebook, Instagram şi Twitter, există numeroase alte site-uri, constituite pe anumite nişe.
Line For Heaven
Pentru cei care nu cred că Facebook şi Reddit sunt suficient de creştine, există Line For Heaven, un grup de creştini. Aceşti oameni vor să participe la „o cursă nebunească spre Rai”. Pe site, utilizatorii strâng puncte „karma”, prin acţiuni care îi ajută să urce tot mai sus pe „scara Raiului”, scrie listverse.com.
Utilizatorii câştigă puncte karma prin susţinerea unor cauze şi jocuri pe teme religioase. Ei le oferă celorlalţi binecuvântarea lor şi îi ajută să se spovedească. Cu cât se implică mai mult în asemenea activităţi, cu atât mai mult o persoană se va apropia mai mult de divinitate, un loc patronat de „Angel #1”, supranumit şi „BJ”.
Ideile din spatele site-ului social Line For Heaven ar putea părea „deplasate”. De exemplu, utilizatorii strâng 20 de puncte „karma”, dacă vor mărturisi un păcat şi dacă 20 de oameni îi vor ierta de aceste păcate. De asemenea, ei pot obţine puncte dacă atrag oameni în reţeaua socială.
Nextdoor
În timp ce marile reţele sociale se laudă cu interconectarea a miliarde de oameni din întreaga lume, Nextdoor nu face altceva decât să-i ajute pe oamenii din cartiere să comunice mai bine pe internet. Reţeaua se bazează pe comunitate.
În ultimii ani, Nextdoor a fost criticată de unii jurnalişti, care au considerat că reţeaua ar putea încuraja mai degrabă violenţa între vecini, decât apropierea lor. Un alt neajuns ar fi legat de faptul că reţeaua socială se concentrează în mare parte pe monitorizarea afro-americanilor, care ar avea „activităţi suspecte”.
ZiiTrend
Chiar dacă a dispărut, reţeaua ZiiTrend merită o menţiune în această listă. Site-ul de la mijlocul anilor 2000 s-a bazat pe capacităţile de predicţie ale comunităţii de pe internet.
Cu ajutorul unor algoritmi de programare, serverele ZiiTrend au adus laolaltă aceste predicţii şi a prezentat cele mai plauzibile scenarii pentru viitor. ZiiTrend a fost o reţea experimentală, care şi-a câştigat un loc în istoria social media.
Ncludr
Ncludr a fost o reţea care „parodia” site-urile mari de social media. Ncludr le propunea utilizatorilor să răspundă la câteva întrebări, atunci când îşi făceau un cont, apoi generau un profil în funcţie de răspunsuri. Toate aspectele profilului erau generate cu ajutorul unui agoritm şi nu puteau fi modificate.
În timp ce „prieteniile” de pe Facebook se realizează cu ajutorul acceptului utilizatorilor, pe Ncludr, aceştia erau conectaţi automat cu restul abonaţilor. Ncludr rămâne una din puţinele reţele sociale lansate doar pentru a „necăji” marii „elefanţi”, precum Facebook şi Twitter.