Simona Halep, Elena Udrea, Dacian Cioloş, tragedia din Colectiv, bacalaureatul, Dumnezeu şi ISIS se numără printre cei mai căutaţi termeni pe motorul online Google, în România, în anul 2015.
Topurile căutărilor anului prezintă o imagine de ansamblu a ceea ce au căutat oamenii pe internet în 2015, oferind o perspectivă asupra celor mai importante evenimente şi trenduri ale anului, pe baza căutărilor realizate pe Google din România.
Astfel, jocul Pixwords este primul în topul popularităţii în 2015. Simona Halep şi performanţele ei continuă şi anul acesta să o transforme în principala personalitate în căutările pe Google în 2015, în România. Evenimentele din 2015 care au generat cel mai mare interes prin căutările pe Google sunt aceleaşi din anii recenţi – bacalaureatul şi titularizarea, dar şi momentele tragice din clubul Colectiv din Bucureşti şi din redacţia publicaţiei franceze Charlie Hebdo. De asemenea, românii au căutat pe Google în acest an să afle cine este Dacian Cioloş, actualul premier al României, cine este Izabela, a cărei aniversare a fost evenimentul viral al acestui an, dar şi cine este Dumnezeu şi ce este ISIS.
Astfel, topul celor mai căutate personalităţi pe Google în 2015 este condus de jucătoarea de tenis română Simona Halep. În clasament urmează: Elena Udrea, Gabriel Cotabiţă, Vadim Tudor, Mihaela Rădulescu, Oana Zăvoranu, Marioara Zăvoranu, Dacian Cioloş, Robbie Williams şi Stephen Hawking.
Totodată, clasamentul celor mai populare căutări pe Google, în România, în acest an, este condus de jocul Pixwords. Acest top este continuat de: „rezultate bac 2015”, „Puterea destinului”, „rase de câini”, „Fast and Furious 7”, „Simona Halep”, „Eurovision 2015”, „Elena Udrea”, „calendar ortodox 2015” şi „Gabriel Cotabiţă”.
Pe de altă parte, bacalaureatul conduce topul cele mai populare evenimente, pe Google, în România, în acest an. Acesta este urmat în top de: „concurs titularizare”, „Colectiv”, „Charlie Hebdo”, „Ziua Izabelei”, „Evaluare naţională”, „Loteria bonurilor fiscale”, „Black Friday”, „Admitere liceu” şi „Oscar 2015”.
Topul celor mai căutate expresii de tipul „cine este…?”, pe Google, în România, în 2015, este condus de „cine este Dumnezeu?”. În clasament urmează „cine este Dacian Cioloş?” şi „cine este Izabela?”. Topul continuă cu: „cine este «A» din Pretty Little Liars?”, „cine este Andrei Versace?”, „cine este Sorin Câmpeanu?”, „cine este Dan Bilzerian?”, „cine este Charlie?”, „cine este Gabriel Oprea?” şi „cine este regele junglei?”.
Clasamentul celor mai populare căutări de tipul „Ce este…?”, efectuate de români pe Google, în acest an, este condus de „ce este ISIS?”. Topul continuă cu „ce este diaspora?”, „ce este ebola?”, „ce este autismul?”, „ce este turmericul?”, „ce este poliomielita?”, „ce este it?”, „ce este ziua Izabelei?”, „ce este un tehnocrat?”, „ce este impozitul forfetar?”.
Topul celor mai populare emisiuni TV pe Google, în România, în acest an, este condus de „Ferma vedetelor”. Această emisiune este urmată în clasamentul Google de: „Sunt celebru scoate-mă de aici”, „Românii au talent 2015”, „Insula iubirii”, „Vocea României 2015”, „Burlacul”, „Votează mireasa pentru fiul meu”, „Supermodels by Cătălin Botezatu”, „Burlăciţa” şi „X factor 2015”.
Cele mai populare filme pe Google, în România, în 2015, au fost: „Fast and Furious 7”, „Fifty Shades of Grey”, „Taken 3”, „Jurassic World”, „Insurgent”, „Minions”, „American Sniper”, „Focus”, „Mad Max” şi „Birdman”.
Cele mai populare evenimente sportive pe Google, în România, în 2015 au fost: Australian Open, US Open, Wimbledon, Indian Wells, Roland Garros, Mayweather vs Pacquiao, Rugby World Cup, Copa America, Ungaria România şi Steaua Trencin.
Cele mai populare concerte pe Google în acest an, în rândul românilor, au fost: Untold Festival, concertul lui Robbie Williams, Electric Castle 2015, Folk You 2015, Parov Stelar, Andre Rieu 2015, Festivalul „George Enescu” 2015, Joe Satriani, Airfield Festival şi concertul Violetta.
Aceste liste au fost create utilizând combinat mai multe servicii şi instrumente care oferă o imagine detaliată asupra trendurilor de căutare la nivel global şi regional. Cea mai mare parte a datelor provin din Google Trends, un serviciu public şi care prezintă volumul de căutări pe diferite regiuni geografice, perioade de timp şi termeni utilizaţi. De asemenea, Google utilizează instrumente interne care permit realizarea unei analize complexe suplimentare. Compania precizează că a eliminat spam-ul, căutările de navigare şi cele care se repetă, astfel încât aceste liste să reflecte „spiritul vremii”.
De asemenea, topurile cuprind rezultatele agregate din două tipuri de liste de căutări: căutări în trend (populare) – acestea sunt căutările care au înregistrat cea mai mare creştere de trafic în 2015, în comparaţie cu 2014; cele mai căutate – în această listă se regăsesc termeni care au înregistrat cel mai mare volum de căutări în 2015.
Larry Page şi Sergey Brin au fondat Google în 1998. De atunci, compania a crescut la peste 50.000 de angajaţi la nivel global, oferind o gamă largă de produse şi platforme populare precum Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube. În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google.
Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, a deschis, pe 1 noiembrie 2010, un birou în Bucureşti, echipa din România fiind coordonată de Dan Bulucea.