Cum îi spionează Google pe copii şi le reţine datele personale, inclusiv parolele
EFF a declarat că au fost identificate mai multe practici dubioase ale companiei Google. Concluziile au fost trase în urma lansării recente a campaniei „Spionajul de Studenţi”. Concepută pentru a sublinia riscurile de confidenţialitate asociate cu utilizarea software-ului de la şcoală şi a dispozitivelor electronice, campania a constatat că în timp ce compania nu colectează date despre studenţi în scopuri publicitare, Google utilizează browser-ul Chrome cu opţiunea sa caracteristică „Sync” pentru a urmări şi colecta datele de navigare şi activităţile elevilor, termenii utilizaţi în căutare, lista vizualizată pe YouTube şi parolele salvate.
Într-un comunicat oferit de un purtator de cuvânt, Google a declarat că este sigur pe instrumentele sale de învăţământ care corespund „atât legii cât şi promisiunilor noastre, inclusiv Promisiunile Confidenţiale a Studenţilor (Student Privacy Pledge)”.
Funcţia Google Sync este activată în mod implicit pe Chromebookurile vândute în şcoli. Această caracteristică permite Google să urmărească, să stocheze pe serverele sale date personale în scopuri non-publicitare.
”Google nu obţine mai întâi permisiunea de la elevi sau de la părinţi acestora. În unele şcoli li se cere elevilor să folosească neapărat Chromebookul, iar mulţi părinţi nu sunt în măsură de a preveni colectarea datelor de către Google”, afirmă reprezentanţii EFF.
Google a transmis EFF că va dezactiva, în curând, o setare de pe Chromebookurile din şcoli, care permite sincronizarea de date. Cu toate acestea, reprezentanţii EFF au declarat că acţiunea „nu merge suficient de departe pentru a corecta încălcările Promisiunii de Confidenţialitate a Studenţilor”.
Promisiunea de Confidenţialitate a Studenţilor a fost lansată în 2014 de câtre Forumul de Viitor al Confidenţialităţii în parteneriat cu Asociaţia Industrială de Informaţie şi Software. Ei au îndemnat toate organizaţiile care lucrează cu copii, elevi şi studenţi să se angajeze să nu mai împărtăşească informaţii despre elevi sau care ar fi orientate spre publicitatea comportamentală şi să fie cât mai transparente cu privire la modul de colectare şi utilizare a datelor studenţilor.
Apple şi Microsoft au fost printre primele companii care au semnat acest această iniţiativă, iar Google abia în ianuarie a devenit semnatar.
Sursa: Sci Tech Today