Aplicaţia care îi va ajuta pe românii din străinătate în viaţa de zi cu zi
Aplicaţia myRO a fost lansată de un start-up românesc care îşi propune să răspundă unei nevoi primare identificate de toţi cei ce pleacă în străinătate: „Pe cine suni când ai nevoie de ceva?”.
„Ai nevoie de un doctor, avocat, mecanic sau contabil în străinăate, cu siguranţă îţi e mai uşor să lucrezi şi să negociezi cu un român. Exact aşa s-au gândit şi Alina Balaţchi împreună cu Radu Ailincăi, fondatorii aplicaţiei myRO. Împreună cu o echipă de profesionişti cu profiluri diverse, dar cu aceleaşi nevoi, au început dezvoltarea aplicaţiei MyRO, care-şi propune să fie un loc de întâlnire al cererii şi ofertei de servicii oferite şi utilizate de românii din diaspora pentru conaţionali, în cât mai multe ţări în care există o comunitate considerabilă”, se arată într-un comunicat.
În prezent, aplicaţia myRO are doar câteva secţiuni (servicii, anunţuri şi evenimente), însă a fost concepută într-un mod flexibil şi poate fi adaptată celor mai diverse cerinţe. Oricine accesează myRO şi îşi creează un cont are posibilitatea de a înregistra şi publica propriul serviciu sau anunţ.
„Se doreşte a fi un loc de întâlnire al serviciilor disponibile deocamdată pe site-uri şi social media pentru diversele comunităţi româneşti din străinătate. Vrem să ajutăm diaspora românească şi să o aducem mai aproape, printr-o aplicaţie modernă şi extrem de utilă”, spune Bianca Ioniţă, marketing manager la myRO.
Aplicaţia, disponibilă atât pe Google Play, cât şi în App Store, a fost descărcată deja de mai mult de 5.000 persoane şi numărul de utilizatori înregistraţi şi activi este de peste 400.
Echipa care a creat această aplicaţie a ajuns la 28 membri, în mare parte profesionişti români care lucrează în diferite arii de business din Marea Britanie, Emiratele Arabe Unite, Qatar, SUA şi Japonia.
myRO preconizează că numărul descărcărilor va depăşi 750.000 în următorii trei ani în toate ţările vizate – cele în care numărul de români depăşeşte 5.000 de persoane -, reprezentând aproximativ 20% din numărul românilor plecaţi în străinătate.
În ceea ce priveşte generarea de venituri, pentru moment, proiectul îşi propune „să se hrănească” cu energia echipei ce vine cu un background variat şi o expertiză în business dezvoltată în diverse domenii. În câţiva ani, când comunitatea myRO va evolua într-o platformă utilă şi din ce în ce mai accesată, echipa care a dezvoltat această aplicaţie îşi va pune şi problema generării de venituri, potrivit comunicatului.
Echipa myRO este formată din tineri care lucrează în domenii ca banking, IT, trading, marketing, consultanţă şi design din companii multinaţionale. Echipa crede, de asemenea, că este important să contribuie la schimbarea imaginii diasporei, care este percepută ca o masă de migranţi.
„În prezent, încercăm să extindem ideile şi proiectele grupului şi spre alte pieţe. De exemplu, am lansat recent varianta dedicată comunităţii poloneze din diaspora, myPL. Ne propunem ca şi alte comunităţi să aibă acces la aplicaţii asemănătoare, urmărind bineînţeles o grafică a migraţiei. În acest sens, studiem oportunităţile create de valul recent de imigranţi vorbitori de limba arabă, care au ajuns în Europa de est şi în Germania”, spune Bogdan Gogu, Senior Advisor al companiei care a dezvoltat aplicaţia.
Cu sediul în Londra, Opes Ltd., compania sub umbrela căreia a fost dezvoltată aplicaţia, a fost înfiinţată la iniţiativa unui grup de profesionişti români şi acoperă, prin proiectele promovate, diferite arii de business: financiar, consultanţă, real estate, recrutare, IT, organizări evenimente şi fashion.
Aplicaţia poate fi descărcată căutând myRo în App Store, Google Play şi accesând linkurile de pe www.opes.co.