Potrivit BBC, noua reţea de socializare, denumită Eter9, promite utlizatorilor ei că vor avea parte de un fel de „nemurire digitală”, cu ajutorul unui software de inteligenţă artificială care scanează informaţiile publicate de internauţi.
Noua reţea permite publicarea de informaţii pe contul oricărui utilizator chiar şi după decesul acestuia.
Astfel, utilizatorul poate să „zâmbească” în contul său, pentru totdeauna, spune creatorul reţelei, atunci când acel software vizualizează informaţii compatibile cu preferinţele internautului decedat, într-un mod similar „Like”-urilor de pe Facebook.
Reţeaua include atât o pagină principală, care funcţionează ca fluxul de ştiri (newsfeed) de pe Facebook, cât şi un „cortex”, ce funcţionează ca profilul de pe Facebook.
Sistemul conţine şi roboţi – denumiţi „Niners” – pe care utilizatorii pot sa îi adopte.
În acest fel, reţeaua de socializare Eter9 îşi menţine parametrii de funcţionare la un nivel ridicat prin intermediul unor roboţi şi ai unor utilizatori reali care interacţionează însă cu parteneri non-umani.
În plus, utilizatorul poate să consulte această imagine în oglindă a profilului său online oricând doreşte, în timpul vieţii.
Utilizatorul controlează nivelul activităţii sale online, permiţând reţelei să publice informaţii în numele său chiar şi atunci când el nu este conectat online.
Creată de programatorul portughez Henrique Jorge, reţeaua de socializare Eter9 se află încă în perioada de testare a unei versiuni beta, dar numără deja peste 5.000 de utilizatori.
Henrique Jorge spune că numărul acestora creşte în fiecare zi, iar el intenţionează să sporească puterea de analiză a algoritmilor pe care îi foloseşte, pentru ca reţeaua să devină şi mai puternică.
„Încerc să creez un sistem de inteligenţă artificială care să înveţe mai repede decât o fac alte reţele precum Facebook, deoarece cantitatea de informaţie pe care Eter9 poate să o analizeze în prezent este destul de mică”, a spus el.
Ideea unei reţele de socializare care să fie capabilă să „înveţe” din comportamentul online al utilizatorului şi care continuă să publice singură informaţii după moartea acestuia nu este însă complet nouă.
Totuşi, multe site-uri care promit „viaţă veşnică” se confruntă cu probleme cât se poate de „pământeşti”.
Un site denumit Virtual Eternity, lansat în 2010, permitea „antrenarea” sowftware-ului cu ajutorul unor teste de personalitate, descărcarea unei înregistrări audio cu vocea utilizatorului şi a unor fotografii ale acestuia, pentru ca sistemul să continue să „vorbească” despre el şi după moartea internautului respectiv. Totuşi, sistemul a fost închis după doi ani, doarece numărul utilizatorilor săi nu a depăşit nivelul de 10.000 de abonaţi.
Ideea unei reţele de socializare bazate pe forme de inteligenţă artificială nu este însă dincolo de domeniul posibilităţilor.
Facebook deţine deja trei laboratoare de inteligenţă artificială, iar creatorul acestei platforme, Mark Zuckerberg, spunea în luna iunie că scopul său este de a crea sisteme de inteligenţă artificială „care să fie mai bune decât oamenii în ceea ce priveşte simţurile primare – vederea şi auzul”.
Facebook foloseşte deja un software de recunoaştere facială care este capabil să identifice utilizatorii cu o acurateţe de 83%.
Compania americană a anunţat de curând că deţine un software care generează imagini despre care oamenii cred în procent de 40% că sunt reale.
De asemenea, prestigiosul MIT (Massachusetts Institute of Technology) încearcă să dezvolte un program informatic care să ofere utilizatorilor un alt tip de „nemurire”.
Aflat în prezent în etapa de testare, noul soft a fost ataşat unui site care a primit deja din partea internauţilor peste 29.000 de cereri de abonare.
Denumit eterni.me, noul software se adresează utilizatorilor în felul următor: „Colectez gândurile, poveştile şi amintirile tale, le analizez şi generez un avatar care arată exact ca tine”.
Viaţa după moarte de pe platformele de socializare continuă să îi preocupe pe internauţi şi, din acest motiv, Facebook permite în prezent utilizatorilor să denumească un „moştenitor” care să le administreze conturile după ce vor muri. Înainte ca Facebook să introducă această opţiune, conturile persoanelor decedate erau pur şi simplu „îngheţate” după moartea utilizatorului.
Sursa: Mediafax