După ce au analizat câteva mii de internauţi, cercetătorii au ajuns la o concluzie neaşteptată
Cercetarea s-a desfăşurat cu ajutorul a câteva mii de utilizatori de Facebook, invitaţi să completeze un chestionar online şi cărora le-a fost analizat comportamentul pe web (profil, comentarii, like-uri etc.). Intenţia cercetătorilor a fost să stabilească trăsăturile de personalitate în funcţie de elemente ca sociabilitatea, stima de sine, extraversiunea, deschiderea de mentalitate sau narcisismul. Primele rezultate, studiul este în desfăşurare, permit extragerea principalelor tendinţe.
Anxioşii sunt în căutare permanentă de aprobare (prin like-uri şi comentarii), pe care o solicită. Dacă numărul de like-uri nu este la înălţimea aşteptărilor lor, se simt frustraţi.
Pentru extravertiţi, Facebook este o platformă de exprimare şi de comunicare activă. Ei nu se limitează doar să dea şi să primească like-uri, ci şi să primească ori să posteze comentarii.
Pentru narcisişti sunt caracteristice fotografiile, din abundenţă, postările cu realizările profesionale şi personale, şi performanţele sportive. Ei aşteaptă comentarii pozitive, complimente, felicitări, chiar şi like-uri dacă sunt numeroase.
Discreţii intervin mai puţin regulat pe Facebook (ceea ce nu înseamnă că nu accesează des reţeaua de socializare, fie şi numai să vadă ce au postat ceilalţi). Nu le place să vorbească prea mult despre ei, despre viaţa personală, sau activităţile lor, la care se referă indirect.
Sentimentalii au multe postări despre relaţiile de dragoste. Acest lucru poate însemna pur şi simplu nevoia de a-şi exprima ataşamentul faţă de celălalt şi de a-l aduce la cunoştinţă. Dar postările insistente (de tipul ‘te iubesc la nebunie’, ‘îmi lipseşti deja’) trădează şi un sentiment de nesiguranţă în relaţie şi o neîncredere în sine însuşi.
Desigur, nu sunt categorii exclusive: unii se vor recunoaşte, sau se vor identifica cu aceste persoane, alţii, deloc. Totuşi această clasificare, ce urmează să fie îmbogăţită, nu le va părea absurdă multor utilizatori de Facebook, încheie passionsante.be.
Sursa: Agerpres