Liceeni de la Colegiul „Tudor Vianu” au inventat o aplicaţie smartphone pentru combaterea depresiei
Echipa, formată din elevii Alexandru Amarandei-Stanescu, Valentin Bucur, Alexandru Sasu şi Matei Dimitrie Tita, sub coordonarea profesoarei Cristiana Popescu, şi-a propus să determine utilizatorii să îşi schimbe percepţia şi comportamentul cu ajutorul unor citate, provocări şi imagini motivaţionale furnizate de „BestBuddy” şi adaptate la profilul fiecarui utilizator. Aplicaţia va fi realizată cu sprijinul unor psihologi şi va putea fi instalată gratuit de orice posesor de smartphone.
„Am observat că tot mai mulţi oameni din jurul nostru sunt trişti sau deprimaţi şi am vrut să găsim o modalitate de a-i ajuta să-şi schimbe starea de spirit. Am gândit aplicaţia ca pe un prieten. Fiecare utilizator va răspunde la un chestionar şi va avea un profil virtual conectat la o bază de date ce va fi actualizată regulat. În funcţie de starea emoţională, aplicaţia va interacţiona cu utilizatorul prin imagini, citate motivaţionale şi prin intermediul unor teme de lucru realizate cu ajutorul unor psihologi”, a spus Alexandru Sasu, membru în echipa Buddy Apps.
Alexandru Sasu va participa, împreună cu colegii lui, la finala internaţională a competiţiei, unde vor fi echipe din Bulgaria, China, Filipine, India, Olanda, Singapore şi Spania.
Liceenii vor fi premiaţi pe scena Ateneului Român, la Gala Investeşte în Educaţie – Business Hall of Fame, care va avea loc în 27 mai.
Peste 30 de elevi din Bucureşti, Câmpulung Moldovenesc, Galaţi, Giurgiu şi Iaşi au participat la finala naţională a competiţiei Social Innovation Relay (SIR), prezentându-şi proiectele de antreprenoriat social în faţa unui juriu format din reprezentanţi ai Junior Achievement România, NN România şi Hewlett-Packard.
Competiţia face parte din proiectul educaţional Social Innovation Relay, implementat la nivel internaţional de Junior Achievement, în parteneriat cu NN şi HP. SIR provoacă elevii să gândească în echipă şi să formuleze soluţii viabile pentru rezolvarea unor probleme sociale reale identificate de ei în comunitate, în domeniile educaţie, sănătate, incluziune socială, dezvoltarea nivelului de trai şi sustenabilitate.
În cadrul proiectului, liceenii au parcurs un curs online şi un quiz certificat de antreprenoriat social, au participat la un webinar cu profesionişti din mediul de business şi la sesiuni de mentorat cu voluntari NN Romania, care le-au dat feedback, le-au făcut recomandări şi i-au ajutat să-şi îmbunătăţească ideile. Cincisprezece angajaţi ai departamentelor de Audit, Marketing, Customer Care, IT şi Operaţiuni din cadrul NN România au fost implicaţi ca voluntari în toate etapele proiectului.
Sursă: Mediafax