Potrivit unui anunţ publicat pe pagina http://media.fb.com/, reţeaua de socializare a introdus de marţi noi reguli privind afişarea conţinutului în fluxul de ştiri (newsfeed) al utilizatorilor.
Astfel, în cazul utilizatorilor care au puţini prieteni sau prieteni care publică foarte puţin conţinut pe Facebook, reţeaua a modificat regula referitoare la restricţiile de afişare a postărilor multiple consecutive din partea aceleiaşi surse, oferind astfel utilizatorilor care doresc să petreacă mai mult timp online, mai mult conţinut din partea prietenilor şi paginilor pe care aceştia le urmăresc.
Facebook spune că, în urma sondajului efectuat în rândul utilizatorilor reţelei de socializare, mulţi dintre aceştia s-au plâns de faptul că ratează postări importante din partea prietenilor şi ale altor surse pe care le urmăresc. Pentru a rezolva această problemă, algoritmul de afişare a conţinutului a fost modificat pentru a permite o poziţie superioară în newsfeed a postărilor directe din partea prietenilor şi a celor cu care utilizatorii interacţionează cel mai des pe platforma online, cum ar fi fotografii, videoclipuri, linkuri şi actualizări ale „statusului”.
Facebook a dat asigurări că persoanele care citesc ştiri sau interacionează des pe platformă cu conţinutul unor pagini pe care le urmăresc nu vor avea de suferit, articolele urmând să fie în continuare livrate în newsfeed, pe baza preferinţelor fiecăruia, dar prioritare vor fi actualizările din partea prietenilor.
O altă problemă reieşită în urma sondajului efectuat în rândul utilizatorilor este că aceştia nu doresc să vadă când prietenii lor comentează la un articol sau dau „like” unei postări. Facebook a precizat că aceste informaţii vor fi afişate, începând de marţi, mai jos în fluxul de ştiri sau chiar deloc, ceea ce va maximiza şansele ca utilizatorii să vadă mai întâi conţinutul publicat de prietenii cei mai apropiaţi şi de paginile pe care le urmăresc.
Potrivit anunţului de marţi al Facebook, schimbările efectuate asupra algoritmului de afişare a conţinutului vor avea un impact variat asupra distribuirii către fani a conţinutului publicat pe Facebook de pagini precum cele ale instituţiilor mass-media, acest lucru depinzând de publicul fiecărei pagini şi de cât de mult conţinut este publicat. Reţeaua de socializare a precizat că este posibil ca în anumite cazuri numărul de utilizatori care vor vedea conţinutul publicat de o pagină să scadă, ceea ce va duce şi o scădere a traficului web către site-ul respectiv, dar că, în timp, aceste posibile probleme se vor rezolva atât timp cât conţinutul publicat este de interes pentru fani.
Facebook este cea mai mare reţea de socializare din lume, având 1,35 miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, fapt care înseamnă că aproape jumătate din populaţia conectată la internet la nivel mondial foloseşte această platformă măcar o dată pe lună, după cum relata la sfârşitul lunii octombrie 2014 publicaţia The Wall Street Journal.
Sursă: Mediafax