Facebook a introdus o nouă opţiune de gen: Utilizatorii pot să se autodefinească
Facebook a lansat cea de-a 59-a opţiune de gen, respectiv „fill in the blank” (completează spaţiul), pentru utilizatorii care nu sunt mulţumiţi de niciuna dintre celelalte 58 de opţiuni de gen pe care reţeaua de socializare le oferea până în prezent, informează dailymail.co.uk.
„Acum, dacă nu te identifici cu niciuna dintre genurile predefinite, poţi să îţi adaugi propria identitate”, se spune într-un anunţ al Facebook.
Ari Chivukula, programator la Facebook, care se autodefineşte transgender şi care a făcut parte din echipa care a dezvoltat această nouă opţiune de gen de pe reţeaua de socializare, consideră că această schimbare va conduce la creşterea gradului de toleranţă faţă de persoanele care nu se identifică drept bărbat sau femeie. „Sperăm că această opţiune va deschide dialogul”, a spus Chivukula.
În februarie 2014, Facebook a introdus noi opţiuni de gen pentru utilizatorii săi, aceştia având de atunci posibilitatea să aleagă între câteva zeci de noi categorii, între care şi transsexual, androgin şi bisexual, după cum informa la momentul respectiv theguardian.com.
Din acel moment, utilizatorii Facebook nu mai trebuie să se identifice ca fiind doar „bărbaţi”/ „femei” pe această reţea de socializare. Platforma a decis să adauge o opţiune de personalizare care le permite utilizatorilor să aleagă între zeci de termeni diferiţi pentru a-şi identifica genul.
„Vor fi foarte multe persoane pentru care aceste opţiuni nu vor însemna nimic, dar pentru unii oameni ele vor avea impact, asta însemnă diversitatea lumii”, a declarat la momentul respectiv Brielle Harrison, de la Facebook, care a lucrat la acest proiect. Ea a precizat că îşi va modifica genul pe Facebook din „Female” (femeie, n.r.) în „TransWoman”.
Pe de altă parte, Facebook le va permite utilizatorilor săi să îşi păstreze identitatea privată.
Facebook este cea mai mare reţea de socializare din lume, având 1,35 de miliarde de utilizatori activi în fiecare lună.
Sursă: Mediafax