Test de cultură generală. Care trei țări produc 93% dintre navele din lume?
În cazul în care visați la o croazieră, probabil vă întrebați care trei țări produc 93% dintre navele din lume.
Care trei țări produc 93% dintre navele din lume? Este vorba despre China, Coreea de Sud și Japonia.
China, Coreea de Sud și Japonia reprezintă aproximativ 93% din capacitatea de construcții navale a lumii. Statele Unite ale Americii reprezintă 0,13%, conform Britannica.
Care trei țări produc 93% dintre navele din lume? Istoria navelor
Construcția navală își are originile în civilizațiile antice cum au fost cele ale egiptenilor, mesopotamienilor și fenicienilor. Aceste popoare pionere în navigație au construit bărci și plute simple pentru transport, pescuit și comerț pe râuri și în apele de coastă.
Grecii și romanii antici au avansat tehnici de construcție navală, construind nave mai mari și mai sofisticate pentru scopuri comerciale și navale. Triremele, nave de război grecești antice cu trei rânduri de vâsle, sunt exemple remarcabile ale priceperii lor în construcția navală.
În timpul Epocii Vikingilor (în jurul secolului al VIII-lea până în secolul al XI-lea), norvegienii au fost renumiți pentru abilitățile lor în construcția navelor. Aceștia au construit drakkare robuste, care le-au permis să exploreze și să jefuiască teritorii îndepărtate din Atlanticul de Nord și până în Europa.
Marile descoperiri geografice
Secolele XV și XVI au adus o expansiune semnificativă a construcției navale datorită Epocii Marilor Descoperiri. Exploratori din Europa, cum ar fi Cristofor Columb, Vasco da Gama și Ferdinand Magellan, au comandat nave precum caravelele și caracele pentru a efectua călătorii de descoperire, care au dus la explorarea și colonizarea noilor continente.
Epoca navigației cu pânze, care a cuprins perioada de la secolul al XVI-lea până în secolul al XIX-lea, a adus apariția navelor cu vele puternice cum ar fi galioanele, fregatele și navele cliper. Aceste nave au fost cruciale pentru comerț, transport și război naval în perioada expansiunii coloniale.
Secolul al XIX-lea a adus avansuri semnificative în tehnologia construcției navale odată cu Revoluția Industrială. Fierul și oțelul au înlocuit lemnul ca materiale principale pentru construcția navelor, ducând la construcția unor nave mai masive și mai rezistente. La începutul secolului al XIX-lea au fost introduse și navele cu aburi, revoluționând transportul maritim. Motoarele cu abur au înlocuit velele ca metodă principală de propulsie, făcând călătoriile pe distanțe lungi mai eficiente și mai fiabile.
Secolul al XX-lea a marcat o nouă eră în construcția navală, cu utilizarea răspândită a motoarelor cu ardere internă și integrarea tehnologiilor avansate. Dezvoltarea containerizării a revoluționat transportul de mărfuri, făcându-l mai eficient și mai rentabil.
În secolele XX și XXI, construcția navală militară a cunoscut avansuri semnificative, inclusiv introducerea portavioanelor, a submarinelor cu propulsie nucleară și a distrugătoarelor ghidate de rachete. Aceste inovații au transformat capacitățile de război naval și puterea strategică maritimă.
Construcția navală de astăzi este caracterizată de inginerie avansată, automatizare și design asistat de calculator. Vasele specializate, precum platformele offshore pentru petrol, transportatoarele de LNG și navele de croazieră de lux, sunt construite folosind tehnologii și materiale de vârf, scrie ClearIAS.
Vă recomandăm să citiți și:
Frații Montgolfier, inventatorii balonului cu aer cald. Pionierii zborului cu echipaj uman