Home » Istorie » Primul cal sculptat are o vechime de 35.000 de ani

Primul cal sculptat are o vechime de 35.000 de ani

Calul Vogelherd. Foto: Profimedia
Publicat: 02.06.2024

Cu o vechime impresionantă de circa 35.000 de ani, Calul Vogelherd este primul cal sculptat. Iată istoria artefactului!

Calul Vogelherd este considerat a fi primul cal sculptat, realizată de oameni moderni din punct de vedere anatomic (Homo sapiens). Această figurină în formă de cal este sculptată din fildeș de mamut. Artefactul, de mărimea unei palme, măsoară aproximativ 2,5 centimetri înălțime și 4,8 centimetri lungime și include detalii precum o gură sculptată, nări, ochi și coamă.

Deși capul calului de fildeș este complet, toate cele patru picioare s-au pierdut. Arheologii cred că sculptura reprezintă un armăsar, conform Fundației Bradshaw, care se întreabă „Este acesta un armăsar încercând să impresioneze o iapă sau un cal care se arcuiește și lovește înapoi împotriva unui prădător?”.

Unde a fost găsit primul cal sculptat?

Sculptura a fost găsită Peștera Vogelherd, din sudul Germaniei. Vechimea acesteia este aproximată la 32.000 – 35.000 de ani, în timpul Paleoliticului Superior timpuriu.

Peștera unde a fost descoperită figurina era un loc de adunare pentru aurignacieni, un grup din Paleoliticul Superior ale cărui persoane au trăit cu între 43.000 și 35.000 de ani în urmă. Deoarece prezența lor se suprapune pentru scurt timp cu cea a neanderthalienilor în această parte a Europei, arheologii cred că cele două grupuri au coexistat probabil, conform Ministerului Culturii din Franța.

Cel mai bine cunoscuți pentru abilitățile de vânători-culegători

Aurignacienii erau probabil cel mai bine cunoscuți pentru abilitățile lor de vânători-culegători, după cum reiese din capacitatea lor de a confecționa unelte de piatră precum lame și vârfuri. Sute de astfel de obiecte au fost găsite în interiorul peșterii, precum și numeroase oase de animale și piese de fildeș, inclusiv mărgele pictate în roșu cu ocru, notează Live Science.

Probabil că grupul folosea spațiul pentru prelucrarea cărnii, conform Paleoanthropology Society. De exemplu, cercetătorii care au analizat oase de animale de aproximativ 32.000 de ani vechime din Peștera Vogelherd au găsit în principal rămășițe de ren (Rangifer tarandus) și cal sălbatic (Equus ferus), indicând că grupurile aurignaciene vânau și mâncau aceste animale, precum și creau opere de artă care le reprezentau, conform unui studiu publicat în Journal of Human Evolution.

De ce au dispărut vânători-culegătorii din Europa?

Test de cultură generală. Cât de veche este specia Homo sapiens?

Un șarpe enorm din India antică era mai lung decât un autobuz