Un studiu fotografic cu epava galionului San José a fost dezvăluit de reprezentanții președintelui din Columbia.
San José a fost un galion cu 64 de tunuri și trei catarge din cadrul Marinei spaniole, construit de Pedro de Aróstegui la șantierul naval din Mapil, Usurbil, Gipuzkoa, Spania. Nava cu pânze a făcut parte din flota Spaniei în timpul Războiului Succesiunii Spaniole, sub direcția generalului José Fernández de Santillán, Conte de Casa Alegre.
În timpul ultimului său voiaj, galionul San José a pornit ca navă-amiral a flotei din Portobelo, Panama în direcția Cartagena, Columbia, fiind însoțit de trei nave de război și 14 vase comerciale spaniole.
Flota a întâlnit o escadrilă britanică în apropiere de Barú, fostă peninsulă la sud de Cartagena, fapt ce a dus la bătălia cunoscută drept Acțiunea lui Wager. În timpul bătăliei, magaziile cu praf de pușcă au fost detonate, astfel distrugând și scufundând nava cu o parte din echipaj și încărcătura de aur, argint, smaralde și bijuterii. Astăzi, încărcătura ar ajunge undeva la 14,43 de miliarde de dolari, tocmai de aceea unii consideră că nava scufundată este „Sfântul Graal” al epavelor.
Nava a fost descoperită în 2015 de cercetătorii din cadrul Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI), iar guvernul columbian a anunțat o misiune de recuperare în 2017.
Folosind echipamente de ultimă generație, imaginile cu epava au fost surprinse de Marina Națională a Columbiei și au fost acum date publicității de reprezentanții președintelui Iván Duque.
„Acestea sunt descoperiri importante care garantează protecția galionului San José și avansează procesul ulterior de extracție, în același timp păstrând titlul de sit de patrimoniu mondial sub custodia noastră”, a declarat președintele columbian.
Fotografiile au fost făcute la peste 950 de metri adâncime, deși locul în care se află epava este secret de stat pentru a proteja galionul San José de vânătorii de comori ilegali, potrivit HeritageDaily.
„Supraveghem, de asemenea, diferite puncte în care s-ar putea afla posibile epave din vremuri similare, am descoperit două vase adiționale, unul din perioada colonial și altul din perioada republicană”, a adăugat președintele Columbiei.
Povestea extraordinară a epopeii legendarului explorator Shackleton cu nava scufundată Endurance
Cea mai mare navă de croazieră din lume își face debutul. Lucrările de construire au durat trei ani
Misterul navei fantomă Mary Celeste ar fi fost elucidat. De ce a fost abandonată corabia?
Motivul pentru care vikingii au creat o corabie uriașă într-o peșteră vulcanică din Islanda