Povestea Titanicului în cifre, de la construcție la impactul cu aisbergul
Titanicul era considerat, atunci când a fost construit, de nescufundat.
Titanicul este una dintre cele mai faimoase nave din istorie, legenda din jurul acesteia fiind întreținută de către tragedia care i-a marcat voiajul inaugural, dar și de filmele artistice realizate la câteva decenii după eveniment. Această călătorie a început în data de 10 aprilie 1912 din Southampton, Regatul Unit, și ar fi trebuit să se termine după cinci zile la New York.
În ciuda faptului că a primit mai multe avertismente legate de iceberguri primite pe 14 aprilie, căpitanul Titanicului, Edward Smith, a continuat să navigheze fără a mai reduce viteza. A fost o decizie cu consecințe nefaste: incapabilă să evite coliziunea, nava s-a ciocnit cu aisbergul, a fost străpunsă, provocând inundația și scufundarea în largul coastei Newfoundland în mai puțin de trei ore, incidentul luând viețile a aproximativ 1.500 de persoane, notează History. Istoricii ne propun să privim povestea titanicului și prin perspectiva cifrelor.
Costurile de construcție: 7,5 milioane de dolari
Titanicul a fost construit la șantierul naval din Belfast, Irlanda, începând cu anul 1909, construcția durând trei ani și avea 3 milioane de nituri, cântărea 46.000 de tone și măsura aproape 270 de metri. Estimările oficiale ne spun că construcția vasului a costat 7,5 milioane de dolari, o sumă care, ajustată la rata inflației ar fi echivalentul a aproximativ 200 de milioane de dolari în prezent.
Pasageri la bord: 1.317
Titanic a fost conceput pentru a transporta până la 3.300 de persoane. În călătoria inițială, avea aproximativ 2.200 persoane la bord, dintre care aproximativ 900 de membri ai echipajului. În ceea ce privește pasagerii, conform Arhivelor Naționale ale Regatului Unit, 324 aveau bilet la clasa întâi, 284 erau clasa la doua și 709 erau clasa a treia.
Încărcătura, 1.000 de sticle de vin
La 21 aprilie 1912, New York Times a raportat că Titanicul transporta mărfuri în valoare de 420.000 de dolari, 11 milioane de dolari astăzi. Pe lista de transport au fost incluse obiecte precum 3.000 de căni de ceai, 40.000 de ouă, cinci piane și 36.000 de portocale. Era, de asemenea, o navă poștală și avea un birou poștal cu 3.364 de saci la bord.
Feluri de mâncare servite la ultima cină de la clasa I: 10
Pasagerii de la clasa I se bucurau de un meniu luxos, care ar fi trebuit să crească faima Titanicului în călătoria sa inițială. Opțiunile de pe meniu includeau stridii, consommé, somon poșat, filet mignon, miel cu sos de mentă, punch romaine, friptură, paté de foie gras și budincă Waldorf. Fiecare fel de mâncare care a fost servit a inclus și o selecție specială de vinuri. După cum arată documentele legate de Titanic, după cină, pasagerii au primit băuturi spirtoase și țigări.
Avertismente de aisberg: 6
Potrivit cărții Titanic: The Legend, Myths and Folklore de Bruce Alpine, nava a primit trei avertismente legate de gheață de la alte nave din zonă doar în ziua de 14 aprilie, una dintre acestea nu a ajuns niciodată la căpitanul Smith, precum și trei mesaje de la SS California, un mic vas care s-a oprit la aproximativ 19 mile maritime de nava de lux. Ultimul său avertisment, trimis la ora 23:00: „Suntem blocați și înconjurați de gheață”.
Temperatura apei: -2 grade Celsius
Majoritatea deceselor care au avut loc odată cu scufundarea Titanicului au fost cauzate de hipotermie din cauza temperaturii scăzute a apei. Potrivit Crucii Roșii Americane, o temperatură a apei de 26 de grade Celsius poate duce la moarte după expunere prelungită, în timp ce 11de grade Celsius pot provoca moartea într-o oră, iar O de grade Celsius pot fi letale în 15 minute.
Bărci de salvare la bord: 64
Cu toate acestea, nava transporta de fapt doar 20 de bărci de salvare, din care patru erau pliabile care, conform cărții tehnice, puteau transporta doar 1.178 de persoane, dar acest număr era încă mai mult decât cerea Legea privind transportul maritim din 1883. Cu toate acestea, puțin peste 700 de persoane au ajuns la bărcile de salvare. „În 1912, tradiția pentru încărcarea bărcilor de salvare în timpul unei situații de urgență era„ Mai întâi femeile și copiii ”, scrie Alpine. „Această tradiție a cauzat adesea întârzieri în umplerea bărcilor de salvare, deoarece femeile și copiii aveau prioritate în plasarea bărcilor de salvare, ceea ce a dus deseori la lansarea bărcilor de salvare pe jumătate pline. Acesta a fost cu siguranță situația și în cazul Titanicului”.
Citește și:
O nouă încercare de recuperare a unor lucruri de pe Titanic reaprinde o veche dezbatere
Titanic, dincolo de mit. 10 lucruri neştiute despre cea mai cunoscută tragedie maritimă din istorie
Titanicul a început să fie descompus de către microorganismele marine