Alfa Romeo împlinește 110 ani. Istoria companiei auto în imagini
Compania auto a fost înființată în 1910, în Lombardia, Italia.
Alfa Romeo împlinește 110 ani și cu această ocazie a publicat o carte în care prezintă istoria sa și a modelelor produse. Această carte oferă detalii despre mașinile produse de-a lungul timpului, dar și despre stema sa, dragonul care înghite un om și care a fost folosit inițial de către familia Visconti din Milano, notează The History Blog.
Prima mașină produsă de către această companie a ieșit pe poarta fabricii în 1910, atunci când numele firmei era acronimul pentru Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (A.L.F.A). Motorul acesteia avea 42 de cai-putere și putea atinge o viteză de aproape 100 km/h. În primul an au fost vândute, după cum arată arhivele, 50 de unități.
Un an mai târziu, A.L.F.A avea 2.500 de angajați, care produceau trei modele diferite. Odată cu Primul Război Mondial, fabrica a fost trecută pe producție de război până în 1919.
Un nou nume: Alfa Romeo
La finalul războiului, fabrica a reluat construcția dar, de data aceasta sub un alt nume: Alfa Romeo. Cel care a dat noul nume al companiei a fost Nicola Romeo, acesta cumpărase pachetul majoritar de acțiuni în 1915 și care până la finalul războiului a reușit să le cumpere pe toate. Primul model comercializat sub numele de Alfa Romeo a fost: 1921 Torpedo 20-30 HP, echipată cu un motor cu patru cilindri. Succesul acestei mașini a determinat lansare unor versiuni superioare în anii următori.
Lumea curselor
În această perioadă Alfa Romeo a început să concureze în circuitele de curse de mașini. Unul dintre primii piloți care au condus modele acestei companii a fost Enzo Ferrari.
Inovațiile tehnice ale mașinilor și priceperea piloților au adus echipei Alfa Romeo primul loc în curse precum: le Mans, Mille Miglia și chiar un Grand Prix.
Al Doilea Război Mondial, o nouă oprire a activității
Producția automobilelor a fost sistată odată cu cel de Al Doilea Război Mondial, iar reluarea activității obișnuite a avut loc în aprilie 1945. Primul model lansat după redeschiderea fabricilor a fost Freccia d’Oro) Săgeata de Aur), produs în 1947 și care a ajuns repede preferatul celebrităților și capetelor încoronate.
Clienți speciali
Deși mare parte a producției a fost îndreptată de-a lungul timpului către un public din ce în ce mai larg, Alfa Romeo a creat unele modele pentru câțiva clienți speciali.
Unul dintre acești clienți fost contele Marco Ricotti, acesta comandând în 1914 un automobil cu o caroserie realizată integral din aluminiu. Acest model, numit Aerodinamica”, avea forma unei torpile și atașată unui șasiu și unui motor similar modelelor 40-60 cai-putere produse în 1914.
Forma neobișnuită a acestui automobil reprezintă o primă încercare de a adapta principiile folosite la proiectarea avioanelor pentru automobile. Designul inedit al modelului permitea atingerea unei viteze de 138 km/h cu 12 km/h mai mult față de modelele cu același motor.
Contele a decis să „modifice” modelul și să îl transforme într-o mașină decapotabilă și, în timp, nicio parte din respectivul automobil nu a supraviețuit. În muzeul Alfa Romeo din Arese, Milano se află o copie a acestui model. Cei care au lucrat la reproducerea modelului explică faptul că caroseria a fost greu de construit și asta deoarece aceasta nu a fost produsă de Alfa Romeo, ci de o companie diferită: Carrozzeria Castagna, iar planurile originale au fost pierdute.
Citește și:
Giorgetto Giugiaro, proiectantul auto al secolului
Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?
Entuziaştii luptă pentru supravieţuirea maşinilor de epocă
Primul muzeu Mazda a fost deschis în Europa şi conţine piese de o valoare inestimabilă