În cel de Al Doilea Război Mondial, eforturile Statelor Unite ale Americii au fost îndreptate către războiul care se extinsese către întreaga planetă. În mod paradoxal, coordonarea eforturilor americane către război a creat o vulnerabilitate faţă de care autorităţile erau nepregătite: incendiile forestiere de-a lungul costei Pacificului, notează History.
Atacul de la Pearl Harbor a dus la intrarea SUA în război şi, odată cu aceasta, la o creştere a sentimentului de paranoia, posibilitatea unei invazii părând a avea o probabilitate crescută. Un atac asupra unor zone petrolifere din nordul oraşului Santa Barbara din California a reuşit, în ciuda lipsei de victime, să nască paranoia în autorităţile americane din cauza eforturilor de război care au făcut ca numărul de pompieri disponibili să scadă considerabil, lăsând SUA vulnerabilă în faţa unui astfel de atac.
Una dintre soluţiile identificate de către pădurarii americani a fost crearea Cooperativei Forest Fire Prevention Program (Programul Cooperativ de Prevenţie a Incendiilor Forestiere) ca parte a Consiliului de Propagandă de Război (War Advertising Council) în 1942. Astfel, în primă instanţă a fost decisă diseminarea afişelor şi pamfletelor legate de prevenţia incendiilor ca contribuţie la eforturile de război.
Un punct culminant al acestei campanii a fost cooperarea cu Disney, care pentru un an a cedat drepturile de folosire ale personajului Bambi în propaganda legată de incendii. Totuşi, acest aranjament a fost derulat doar în anul 1944, de aceea, Administraţia Americană a Pădurilor a apelat la ajutorul lui Albert Staehle pentru a crea un personaj propriu.
Produsul acestei colaborări a fost Smokey Bear, un urs numit după un pompier faimos din New York: Smokey Joe Martin. Ulterior, în anul 1950, un pui de urs salvat dintr-un incendiu care a avut loc în New Mexico a fost adoptat de Administraţia Pădurilor şi dus la un zoo. Timp de 26 de ani, Smokey a devenit un simbol naţional datorită frazei sale: „Only YOU Can Prevent Forest Fires” (Doar tu poţi opri incendiile de pădure) ,care a fost introdusă în 1947.
De-a lungul deceniilor care au trecut, Smokey Bear a devenit cea mai longevivă campanie de anunţuri publice din istoria Statelor Unite ale Americii. În timp, mesajul a fost schimbat, pornind de la „ Smokey Says – Care Will Prevent 9 out of 10 Forest Fires” din anul 1944, pentru ca în 2011, ultima dată când mesajul a fost schimbat, acesta să devină „Only You Can Prevent Wildfires”.
Citeşte şi:
Incendiile din Siberia sunt vizibile din spaţiu. Suprafaţa afectată este de milioane de hectare
Cercetătorii au aflat cum pot opri incendiile fără apă, folosind un tip special de explozii (VIDEO)
Restabilirea suprafeţelor împădurite, soluţia de atenuare a schimbărilor climatice