Bucureşti – Piteşti, autostrada proiectată la cererea lui Nicolae Ceauşescu pentru o viteză de 140km/h pentru a nu produce somnolenţă – 100 de ani in 100 de momente

10 10. 2018, 17:00

This browser does not support the video element.

În 1972 erau inauguraţi cei 96 de kilometri, ce legau Bucureştiul de Piteşti, iar pentru construcţia lor s-au folosit 445.000 de tone de asfalt. 
 
Potrivit unui studiu elaborat între 1967 – 1969 de Institutul de Proiectări în Transporturi (IPTANA), Nicolae Ceuaşescu dorea construirea unei reţele de autostrăzi în România de 3.200 kilometri. Pentru autostrada Bucureşti – Piteşti, „elementele geometrice au fost proiectate pentru viteza de bază de 140 km/h”, o viteză foarte mare pentru perioada respectivă, pe care Daciile, produse începând cu 1968 la Colibaşi (actualul Mioveni), nu o puteau atinge. Totodată, proiectanţii comunişti au trasat prima autostradă din România pe cea mai scurtă direcţie dintre cele două oraşe, care nu traversa nicio localitate, nu avea aliniamente lungi care ar fi produs monotonie şi ar fi facilitat fenomenul de „somnolenţă” la volan.
 
Noi segmente la autostrada A1 au fost adăugate în 2007, 2010 şi 2011.
 
Miniştrii Transporturilor de după 1990 au promis, în total, 10.000 km de autostăzi. În septembrie 2018, România avea, însă, aproximativ 783 de kilometri de autostradă.
 
Cele mai importante, sugestive, tragice sau fericite momente. Toate sunt cuprinse de agenţia MEDIAFAX în Campania „100 de ani în 100 de momente”, care vă oferă câte un eveniment al fiecărui an din ultimul centenar.