Cargoul „Bucureşti” a plecat la 11 august 1963 din Dana 0 a Portului Constanţa, cu un echipaj alcătuit din 50 de oameni, condus de căpitanul de cursă lungă Liviu Neguţ, pentru a face ocolul Pământului.
Voiajul care a durat patru luni şi 11 zile s-a încheiat în sunet de fanfară la 23 decembrie 1963, la Dana 37 a Portului Constanţa, după ce cargoul „Bucureşti” înregistrase la bord 27.600 de mile.
Fiind încărcată cu tractoare, instalaţii pentru o fabrică de ciment, zahăr şi lădiţe cu şuncă pentru Cuba şi China, nava „Bucureşti” a înfruntat Marea Neagră, Marea Mediterană, Marea Caraibilor, Marea Roşie, precum şi Oceanele Atlantic şi Pacific. Echipajul a avut vreme frumoasă pe parcursul voiajului, fiind ferit de furtunile violente. Prima escală au făcut-o în Gibraltar, de unde au luat hărţile necesare călătoriei în jurul lumii. După 17 zile în Atlantic, au debarcat în Havana (Cuba), unde au descărcat tractoarele şi utilajele pentru o fabrică de ciment. Ulterior, au petrecut o lună în Marea Caraibilor.
Trecând prin Oceanul Pacific, cargoul „Bucureşti”, ce venea dintr-o ţară comunistă, a ajuns apoi în Panama, unde a fost reţinut şi verificat de către militarii americani, care asigurau securitatea canalului, şi de autorităţile statului Panama. Ulterior a fost lăsat să îşi continue călătoria, ajungând în Honolulu, în arhipelagul Hawaii, şi mai apoi în portul Xinjiang din China, după 28 de zile de navigare în Pacific. Din Shanghai, Dairen şi Canton, au încărcat mingi de ping-pong, stilouri, pixuri, hârtie, articole de băcănie, fontă şi motostivuitoare, pe care le-au adus în România. Până să ajungă acasă, membrii cargoului „Bucureşti” au mai trecut, printre altele, prin strâmtoarea Malacca, portul Ceylon, Capul Indiei, Golful Aden, Marea Roşie, Canalul de Suez, insula Creta şi strâmtorile Dardanele şi Bosfor.
Cargoul „Bucureşti” a fost construit în anul 1962, în Iugoslavia.