Home » Istorie » Descoperire arheologică fascinantă la Pompeii, prima de acest fel

Descoperire arheologică fascinantă la Pompeii, prima de acest fel

Publicat: 19.05.2018
Excavările din Civita Giuliana, zonă aflată în nordul oraşului antic roman Pompeii, distrus în urma unei erupţii vulcanice acum aproape 2.000 de ani, au scos la iveală un grajd de cai cu rămăşiţele complete ale unui cal.

Utilizând aceeaşi metodă care le-a permis să recreeze ultima poziţionare a zeci de victime de la Pompeii, unde un ghips lichid este injectat în cavităţile formate în urma descompunerii corpului acoperit de cenuşă vulcanică, cercetătorii italieni de la Parco Archeologico di Pompei au putut vedea în ce poziţie a murit calul atunci când Vezuviu a erupt în anul 79 e.n., relatează The Local.

Conform rămăşiţelor scheletului, cercetătorii consideră că acesta era un adult care avea o înălţime de circa 150 de centimetri. Este mai mic decât adulţii de astăzi, dar experţii susţin că, acum, caii au dimensiuni în general mai mari.

Faptul că s-au găsit urme de fier şi bronz la capul său sugerează că animalul era un cal special de paradă, probabil de o valoare considerabilă.

Deşi schelete de cai şi măgari s-au mai găsit la Pompeii, acesta este primul caz în care arheologii au descoperit un corp întreg de cal şi, alături de un porc şi un câine, face parte din grupul (extrem de mic) de specii de orice animal al căror cadavru a fost descoperit în întregime.

Alături de cal, arheologii au mai descoperit şi vestigiile unui jug, unelte şi ustensile de bucătărie, dar şi mormântul unui om îngropat după erupţia catastrofală, ceea ce indică faptul că oamenii au continuat să trăiască în jurul sau deasupra ruinelor de după dezastru.

Cuplul celebru de la Pompeii, rămas îmbrăţişat în urma erupţiei vulcanice, erau doi homosexuali