Jainer Jesus Flores Vigo susţine că din cauza unor probleme mecanice a fost nevoit să ignore semnele şi să iasă de pe autostrada panamericană. Conform National Geographic, deşi o publicaţie din Argentina a sugerat că şoferul a apelat la această manevră pentru a evita un accident în lanţ, un judecător din Peru a decis că dovezile sunt insuficiente pentru a sugera că acţiunea sa nu a fost deliberată.
Bărbatul riscă să fie închis pentru nouă luni şi să plătească o amendă de 1.550 de dolari, ce reprezintă de aproape patru ori mai mult decât salariul mediu lunar din Peru.
În perioada 700 -1 î.Hr., poporul Nazca a realizat sute de geoglife de acest tip prin eliminarea primului strat oxidat de roci. Datorită amplasării geoglifelor în deşert, unde ploile sunt extrem de rare, modelele s-au putut păstra pentru mai bine de 2.000 de ani.
În 1930, după apariţia zborurilor comerciale, au putut fi detectate geoglifele deoarece din cauza mărimii uriaşe forma completă putea fi observată doar din avion. De atunci specialiştii au propus mai multe teorii cu privire la semnificaţia lor, de la calendare astronomice la o piaţă sau un monument asociat unui ritual al apei.
În ciuda scopului lor original, liniile Nazca au o importanţă culturală deosebită în Peru şi sunt vizitate de zeci de mii de turişti anual.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: