Cum a inventat Germania Nazistă faimoasa băutură americană Fanta
Compania Coca-Cola şi-a instituit poziţia în Germania în 1929. Conform Vintage News, băutura a devenit populară după ce naziştii au preluat puterea, în 1933. În această perioadă au fost construite 50 de fabrici Coca-Cola.
Afişele publicitare puteau fi văzute în toate zonele importante ale oraşelor, dar şi în timpul activităţilor sportive. Desigur, unul dintre cele mai importante apariţii ale brandului a fost în cadrul Jocurilor Olimpice din 1936, organizate la Berlin, eveniment pe care l-au şi sponsorizat. Atunci când a izbucnit Al Doilea Război Mondial, băutura a devenit tot mai rară în Germania din cauza lipsei siropului care reprezenta ingredientul cheie al producerii sucului.
Germanii importau siropul din SUA, iar războiul a slăbit stabilitatea rutei comerciale internaţionale. De asemenea, atunci când SUA a intrat în război în 1941, ţara a întrerupt orice tip de comerţ cu germanii.
Max Keith, directorul fabricilor de Coca-Cola din Germania, a găsit însă o soluţie rapidă care a devenit foarte productivă la scurt timp. Acesta s-a decis să utilizeze ingrediente existente doar în Germania pentru crearea unei băuturi răcoritoare. El a combinat zerul şi fibrele de măr, care reprezentau resturi rezultate în urma producerii cidrului, pentru a crea prima variantă a Fanta, cu gust de mere.
Sursa: Wikimedia Commons
Keith a reuşit să încalce legislaţia nazistă şi a importat zahăr. Aşadar, Fanta conţinea mai mult zahăr decât majoritatea băuturilor din ţară, iar la scurt timp a devenit una dintre preferatele consumatorilor. Băutura şi-a obţinut numele prin intermediul unei sesiuni de brainstorming pe care Keith împreună cu membrii companiei Coca-Cola au desfăşurat-o. Keith le-a cerut membrilor să-şi utilizeze imaginaţia pentru a concepe un nume cât mai interesant. Unul dintre membrii, Joe Knipp, a propus imediat numele Fanta, derivat de la cuvântul german ”Fantastisch” (fantastic). La scurt timp, băutura a devenit foarte populară, în multe gospodării find utilizată pentru adăugarea savoarei prăjiturilor.
După ce Fanta a fost acceptată ca un substitut al Coca-Cola în Germania, Keith a decis să o introducă şi în lanţul de comercializare olandez. Bătura din Olanda avea o aromă de soc. După încheierea războiului, băutura a început să fie comercializată şi în SUA, unde însă nu a fost la fel de populară, iar producţia sa a fost întreruptă. În 1950, compania Pepsi îşi lansa mărcile de sucuri cu arome din fructe. Astfel că şi Coca-Cola având deja un astfel de produs l-a relansat în 1955. Deşi în SUA nu a fost printre preferate, a devenit foarte populară în Europa, America de Sud, Asia şi Africa.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: