În prezent, arheologii au descoperit dovezi fascinante privind modul în care egiptenii transportau blocuri de 2 tone şi jumătate de granit de la 800 de kilometri depărtare pentru a construi mormântul faraonului Khufu (cunoscut şi drept Keops, după numele dat de greci) în anul 2.550 î.Hr.
Conform Mail Online, piramida cu o înălţime de 146 de metri a fost una dintre cele mai mari structuri construite de om până în Evul Mediu. Prin intermediul descoperirii unui papirus vechi , a unei bărci ceremoniale şi a unui sistem ingenios s-au oferit indicii cu privire la infrastructura creată de muncitori.
Documentele arheologice detaliate prezintă modul în care sute de muncitori antrenaţi au transportat 170.000 de tone de granit de-a lungul Nilului în bărci de lemn legate cu sfori printr-un sistem de canale construit până la portul din apropierea piramidei. Papirusul descoperit în portul Wadi Al-Jarf oferă noi detalii privind rolul bărcilor în construirea piramidelor. Scris de către Merer, un supraveghetor al unui grup de 40 de muncitori, papirusul reprezintă prima dovadă a construirii Marii Piramide şi descrie în detaliu cum au fost transportate materialele din Tura în Giza.
În jurnalul său, Merer descrie şi modul în care echipajul său a fost implicat în transformarea mediului înconjurător, construirea digurilor pentru schimbarea cursului apei Nilului şi îndreptarea acesteia către piramidă prin canale construite oameni.
De o perioadă lungă de timp este cunoscut faptul că granitul din camerele interioare a fost adus din Aswan, aflat la 857 de kilometri de Giza, în timp ce piatra exterioară a fost adusă din Tura, aflat la 12 km.
Arheologul Mark Lehner, principalul cercetător a descoperit dovezi privind existenţa canalelor subterane din Giza. ”Am descoperit bazinul central al canalelor care considerăm că a fost principala zonă de livrare de la poalele piramidei,” spune el.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: