Home » Istorie » O descoperire uimitoare rescrie istoria umană! Cranii vechi de peste 100.000 de ani indică existenţa unui hibrid neanderthal-om

Publicat: 07.03.2017
Cercetătorii au descoperit două cranii care au o vârstă de peste 100.000 de ani care par să aibă trăsături comune cu oamenii moderni, oamenii arhaici şi neanderthalii.

Resturile, descoprite în situl arheologic Lingjing din Xuchang din centrul Chinei, prezintă o serie de asemănări cu oamenii arhaici şi cu primii oameni moderni găsiţi în Lumea Veche, relatează Archaeology.

Totuşi, cutia craniană este joasă şi largă, trăsătură similară care a fost observată la primii hominizi din estul Eurasiei, iar urechea internă şi partea posterioară a craniului seamănă cu cele ale neanderthalilor din vestul Eurasiei.

Erik Trinkaus de la Universitatea Washington din St. Louis şi Xiu-Jie Wu de la Academia Chineză de Ştiinţe susţin că fosilele indică ideea conform căreia aceste grupuri nu reprezentau linii separate.

„Observăm o interconecţiune generală ale acestor populaţii în toată Eurasia”, precizează Trinkaus.

Din păcate însă, nu există un craniu complet; o astfel de descoperire ar arunca şi mai multă lumină asupra dinamicii relaţiilor diferitelor specii de hominizi.

Fosilele unei noi specii de hominid, descoperite în Etiopia

Cum arata craniul unui… hominid?

Cine îi ţinea companie lui Lucy acum 3 milioane de ani?

Cercetătorii au descifrat misterul craniului „copilului din Taung”, vechi de 3 milioane de ani (FOTO)