Ce fel de femei preferă bărbaţii?
Cari Goetz de la Universitatea din Texas a realizat un studiu în care a explorat aşa-numita ipoteză a exploatabilităţii sexuale, ideea conform căreia bărbaţii sunt programaţi genetic să caute aventuri sexuale. Studiul, realizat pe un eşantion de 76 de bărbaţi, a scos în evidenţă faptul că, în cazul unor asemenea legături, bărbaţii cataloghează femeile ce par vulnerabile drept mai atrăgătoare decât celelalte.
„Am identificat 22 de indicii a exploatabilităţii sexuale. Nouăsprezece dintre acestea au fost corelate în mod semnificativ cu atractivitatea sexuală „, au afirmat cercetatorii.
De asemenea, specialiştii cred că bărbaţii sunt programaţi să nu îşi facă probleme în legătură cu consecinţele aventurilor, având în vedere că ei produc zilnic circa 85 de milioane de spermatozoizi în fiecare testicul. Spre deosebire de bărbaţi, Goetz spune că, totuşi, creierul femeilor (chiar al femeilor moderne) este încă sensibil la grijile privind consecinţele legate de o eventuală sarcină, care ar apărea în urma relaţiilor sexuale întâmplătoare. Acest aspect le face pe femei să fie, în general, mai reticente faţă de ideea de a avea o aventură.
În acest context, scopul studiului a fost de a testa ipoteza conform căreia femeile care par stupide sau inerte sunt văzute de bărbaţi drept atrăgătoare.
În sensul psihologiei evoluţioniste, cuvântul „exploatabil” indică faptul că femeia este dispusă sau poate fi convinsă uşor să facă sex.
Studiul a început prin a-i ruga pe bărbaţi să numească anumite acţiuni specifice precum atitudinile şi trăsăturile de personalitate, care ar putea semnala vulnerabilitatea la femei – de pildă starea de epuizare, de ebrietate sau inteligenţa scăzută.
La sfârşit, participanţii au elaborat o listă de 88 de aspecte (gesturi, atitudini, detalii legate de aspectul fizic ori de ţinuta vestimentară şi altele) care, cred ei, semnalează că femeile sunt mai vulnerabile şi, prin urmare, mai receptive la avansurile bărbaţilor. Printre femeile pe care bărbaţii le văd ca fiind cele mai exploatabile s-au numărat: cele care îşi muşcă sau îşi ling buzele, care aruncă priviri peste umăr, somnoroasele, cele cu îmbrăcăminte mulată, cele supraponderale, cele scunde, prostuţe, cele care caută atenţie ori cele care adoptă cultura punk.
Ulterior, Goetz şi colegii săi au căutat pe internet imagini cu femei care să cărespundă celor 88 de semnale. Aceste imagini au fost arătate unui alt grup de bărbaţi care au confirmat că fotografiile etalează indicii ce trădează vulnerabilitatea.
Într-o altă etapă, bărbaţii dintr-un nou grup de participanţi au fost rugaţi să urmărească imaginile şi să spună ce cred despre fiecare femeie, cât de atrăgătoare este, cât de uşor ar fi de convins să întreţină relaţii intime şi dacă este potrivită pentru a fi o parteneră pe termen scurt sau lung.
Studiul a evidenţiat faptul că imaginile cu femeile supraponderale sau scunde nu au avut niciun efect asupra bărbaţilor, aceştia necatalogându-le nici drept uşuratice şi nici drept bune partenere.
Dar, în urma descifrării indiciilor psihologice şi contextuale, s-a constat că bărbaţii au catalogat drept uşuratice o serie de femei care aveau o înfăşişare copilărească sau care păreau somnoroase sau sub influenţa alcoolului. Mai mult, femeile care păreau stupide sau inerte au fost considerate mai atrăgătoare decât cele care păreau lucide sau inteligente, dar numai atunci când bărbaţii căutau relaţii de scurtă durată. Atunci când participanţii au fost rugaţi să şi le imagineze pe femeile prostuţe sau ameţite drept partenere pe termen lung, aceştia şi-au pierdut imediat interesul faţă de ele.
Un studiu separat, condus de David Lewis, a implicat 72 de bărbaţi cărora li s-a cerut să evalueze aceleaşi fotografii, dar cărora le-au fost măsurate şi anumite trăsături ale personalităţii. A rezultat că bărbaţii care erau cel mai puţin capabili de empatie şi afecţiune erau cei mai sensibili la indiciile explotabilităţii femeilor, ceea ce pare să arate că nu toţi bărbaţii sunt la fel de uşuratici când urmăresc o legătură de natură sexuală.
Sursa: Daily Mail