Home » D:News » Cei mai rari boboci de raţă tocmai au eclozat (VIDEO)

Cei mai rari boboci de raţă tocmai au eclozat (VIDEO)

Autor: Nicu Parlog 04.08.2012
Cei mai rari boboci de raţă tocmai au eclozat (VIDEO)
Un număr de 18 boboci aparţinând raţei de Madagascar (Aythya innotata) au eclozat recent la un centru dedicat salvării şi conservării acestei specii. Raţa de Magagascar deţine tristul titlu de cea mai rară specie de raţă sălbatică din lume, cu doar 60 de exemplare care mai supravieţuiesc la ora actuală.

Conform responsabililor din cadrul Wildfowl and Wetlands Trust şi Durrell Wildlife Conservation Trust (organizaţiile care derulează programe salvare a speciei), mult-aşteptata veste aduce speranţa salvării de la extincţie a raţei de Madagascar.

Preţioşii boboci sunt crescuţi cu grijă într-un centru amenajat special în Antsohihy, Madagascar.

Această specie de raţă a fost crezută dispărută din natură la sfârşitul anilor 1990, dar în anul 2006 a fost redescoperită, după ce ornitologii au observat un nucleu de 22 exemplare pe apele lacului Matsaborimena, în nordul insulei. Durrell Wildlife Conservation Trust, alături de WWF, a lansat o misune de urgenţă în anul 2009, cu scopul salvării exemplarelor rămase pe lac.

Ornitologii au colectat atunci un număr de 24 ouă din cuiburile aflate în imediata apropiere a lacului. Până când a fost definitivat centrul de salvare şi conservare, bobocii rezultaţi din ouă au fost crescuţi în căzile şi chiuvetele hotelului unde erau cazaţi cercetătorii.

Raţa de Madagascar rămâne în continuare extrem de vulnerabilă la o eventuală poluare a apei sau izbucnirea unei epidemii. Cercetătorii studiază atent populaţia rămasă în sălbăticie, pentru a înţelege toate motivele care au stat la baza declinului speciei, precum şi pentru a identifica condiţiile ideale pentru o eventuală repopulare.

Peter Cranswick, directorul programului WWF pentru salvarea raţei de Madagascar, susţine că Lacul Matsaborimena era ultimul refugiu al speciei, dar condiţiile de mediu întâlnite acolo erau departe de a fi ideale pentru raţe.
„Conform investigaţiilor noastre iniţiale, nu prea există nicio sursă de hrană pentru raţele de pe lac, iar asta ar duce la o rată foarte mică de supravieţuire a bobocilor. În consecinţă, ar muri de foame”, declară Peter Cranswick. Specialiştii speră, totuşi, să descopere o zonă unde raţele să supravieţuiască şi să se inmulţească iarăşi libere în natură.

Sursa: BBCNews